اقشار آسیب پذیر از کرونا در خراسان جنوبی بزودی از طرح خرید اعتباری اضطراری بهره مند می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: براساس اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، اقشار آسیب پذیر و فاقد درآمد ثابت از قبیل رانندگان، دست فروشان و کارگران فصلی روزمزد از این طرح برخوردار می‌شوند.

او با بیان اینکه ۴ میلیون خانوار شامل طرح خرید اعتباری اضطراری می‌باشند افزود: به خانوار‌های یک نفر مبلغ ۱۰ میلیون ریال و سایر خانوار‌های مشمول طرح مبلغ ۲۰ میلیون ریال اعتبار خرید براساس دستورالعمل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت خواهد شد.

اشرفی به بازپرداخت ۲۷ ماهه اقساط با دوره تنفس ۳ ماهه اشاره کرد و گفت: گیرندگان اعتبار با نرخ سود ۱۲ درصد، فقط ۴ درصد نرخ را پرداخت و ۸ درصد مابقی به بانک‌های عامل پس از دوره تنفس توسط سازمان برنامه و بودجه پرداخت خواهد شد.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: این اعتبار به صورت نقدی و یا برای خرید کالا‌های اساسی در مراکز خدماتی و فروشگاه‌های سراسر کشور معتبر است.

او  گفت: بانک‌های عامل می‌توانند با اخذ تعهد الکترونیکی از متقاضیان، اقساط را از محل حساب یارانه نقدی و کمک معیشتی افراد کسر کنند و مشمولان این طرح نیز از محدودیت‌های عدم وجود چک برگشتی و بدهی‌های معوقه نزد شعب بانک مشمول این طرح معاف هستند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.