گشت قرنطینه سیار دامپزشکی نهبندان محموله مرغ زنده گوشتی بدون مجوز حمل بهداشتی _قرنطینه‌ای دامپزشکی را متوقف نمود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت: شبکه دامپزشکی شهرستان با ایجاد گشت‌های قرنطینه سیار و ثابت کلیه محموله‌های دام و طیور ورودی و خروجی از شهرستان را کنترل می‌کند.

او افزود:  در همین راستا یک دستگاه کامیون حامل هزار و ۴۰ قطعه مرغ زنده گوشتی فاقد مجوز حمل بهداشتی - قرنطینه‌ای دامپزشکی که از شهرستان بیرجند به مقصد شهرستان زاهدان برای زنده فروشی در حرکت بود در گشت مشترک شبانه دامپزشکی با نیروی انتظامی توقیف شد.

راه انجام ادامه داد: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های صنعت طیور بوده و محموله‌های طیور زنده‌ای که بدون مجوز سازمان دامپزشکی در جاده‌های کشور تردد می‌کنند، می‌توانند سبب انتشار بیماری‌های واگیردار شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان بیان کرد: محموله مرغ توقیف شده به نزدیکترین کشتارگاه صنعتی طیور استان ارسال و تا مشخص شدن نتیجه آزمایش، مرغ کشتار شده توقیف شد و پرونده شخص متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

راه انجام گفت: جهت جلوگیری از اشاعه بیماری‌های واگیر و صیانت از سلامت جامعه هر نوع نقل و انتقال دام و طیور و فرآورده خام دامی، نیازمند اخذ مجوز بهداشتی - قرنطینه‌ای از دامپزشکی است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.