کرونا در اصل گذشته تویوتا کمری است که امروز یکی از محبوب‌ترین خودروهای دنیا به شمار می‌رود.

ماجرای ورود خودرو کرونا به ایران به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، احتمالا شما هم با شنیدن اسم این خودرو و تشابه آن با ویروس کرونا تعجب کنید، اما کرونا یکی از خودرو‌های تاریخی شرکت تویوتا است که برای سال‌ها تولید و عرضه می‌شود؛ تویوتا کرونا در حقیقت برادر بزرگ‌تر کرولا است که علاوه بر سن و سال از نظر ابعاد و پلتفرم هم بزرگ‌تر کرولا  است.

این خودرو از سال ۱۹۵۷ تا سال ۲۰۰۱ و در ۱۰ نسل مختلف به بازار کشور عرضه شد؛ نسل اول این خودرو که t۱۰ نامیده می‌شد از سال ۱۹۵۷ وارد باز شد و تولید آن تا سال ۱۹۶۰ ادامه پیدا کرد؛ نسل دوم با مدل t۲۰ از سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۴، نسل سوم با مدل‌های t۴۰ و t۵۰ از سال ۱۹۶۴ تا سال ۱۹۷۰، نسل چهارم با مدل‌های t۸۰ و t۹۰ از سال ۱۹۷۰ تا سال ۱۹۷۳، نسل پنجم با مدل‌هایی t۱۰۰، t۱۱۰ و t۱۲۰ از سال ۱۹۷۳ تا سال ۱۹۷۹، نسل ششم با مدل t۱۳۰ از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۳، نسل هفتم با مدل t۱۴۰ از سال  ۱۹۸۲ تا سال ۱۹۸۷، نسل هشتم از سال با مدل t۱۷۰ از سال ۱۹۸۷ تا سال ۱۹۹۲، نسل نهم یا مدل t۱۷۰ از سال ۱۹۹۲ تا سال ۱۹۹۸ و آخرین نسل آن با مدل t۲۱۰ از سال ۱۹۹۶ تا سال ۲۰۰۱ عرضه شد.


بیشتر بخوانید: یکی از زشت‌ترین شاسی بلند‌های دنیا را بشناسید + فیلم


تویوتا کرونا را میتوان یکی از اولین خودرو‌های صادراتی از برند تویوتا دانست که قدم به بازار‌های جهانی گذاشت، اما هیچ‌گاه نتوانست محبویت تویوتا کرولا را به دست آورد. اصلی‌ترین رقیب این خودرو در بازار‌های جهانی را می‌توان نیسان بلوبرد دانست. در حوالی سال‌های ۱۳۴۰ شرکتی به نام موتورکار به عنوان واردکننده محصولات تیوتا در ایران فعالیت می‌کرد  تا این که در دهه ۵۰ شرکتی به نام ایرتویا به عنوان نماینده رسمی شرکت تویوتا شروع به فعالیت در ایران کرد؛ در آن دوران یکی از خودرو‌های محبوب وارد شده توسط این شرکت تویوتا کرونا بود که تعدادی از آن‌ها هنوز هم در خیابان‌های کشور دیده می‌شود.

اگر چه این خودرو هیچ گاه شهرت و محبوبیت کرولا را پیدا نکرد، اما جایگاه مناسبی در کشور ما داشت و حتی نسل پنجم، ششم و هشتم آن  برای مدتی جزو خودرو‌های ناوگان نیروی انتظامی و خودرو‌های سازمانی قرار گرفت. اغلب نمونه‌های ارائه شده از این خودرو دیفرانسیل جلو هستند و از طیف گسترده‌ای از موتورها (از هزار و ۳۰۰ سی‌‎سی تا ۲ هزار و ۴۰۰ سی‌سی) بهره می‌گرفتند. به نوعی می‌توان تویوتا کمری را میراث‌دار این خودرو دانست که امروز یکی از محبوب‌ترین خودروهای جهان است.

ماجرای ورود خودرو کرونا به ایران

ماجرای ورود خودرو کرونا به ایران

ماجرای ورود خودرو کرونا به ایران

ماجرای ورود خودرو کرونا به ایران

ماجرای ورود خودرو کرونا به ایران

ماجرای ورود خودرو کرونا به ایران

ماجرای ورود خودرو کرونا به ایران

ماجرای ورود خودرو کرونا به ایران

ماجرای ورود خودرو کرونا به ایرانچ

انتهای پبام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
اون تویوتا کرولا هست نه تویوتا کرونا ***** کورولا Corola
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۴:۲۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
دوست بزرگوار تویوتا کرولا
با خودرو کرونا متفاوته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
جلب بود
Iran (Islamic Republic of)
رضا معصومی
۱۴:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
چه جالب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
خدا داند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
ویروس تو چین پیدا شد و قبل از اینکه تو آمریکا مشاهده بشود هم واکسن این بیماری را داشتند و هم لوگو یراش طراحی کرده بودند و هم نام Covid_19را براش انتخاب و نامگذاری کرده بودند و همانها بهش میگویند ویروس چینی.
آخرین اخبار