به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها بهترین فرصت برای مطالعه است. بسیاری از کتابخوانها و کتاب دوستان ایام قرنطینه کرونایی را غنیمت شمرده و به مطالعه کتاب در زمینههای مختلف می پردازند.
باید گفت ایام قرنطینه سبب دوستی دوباره افراد با کتاب شده است. بسیاری افراد از دنیای کتاب و مطالعه فاصله گرفته بودند و بسیاری هم نبود زمان کافی برای مطالعه را بهانه میکردند. حال فرصتی برای بازگشت به دنیای کتاب فراهم شده و مردم از این فرصتها بهره می برند.
درست است که خرید کتاب از فروشگاهها امکان پذیر نیست، اما این روزها فروش آنلاین کتاب و استفاده از کتابهای صوتی و الکترونیکی رواج بیشتری یافته است. مدت زمانی است که فروشگاههای اینترنتی و اپلیکیشنهای کتاب در دسترس قرار دارند، اما استفاده از این برنامهها بسیار محدود بوده است؛ زیرا علاقهمندان به کتاب، کتابهای کاغذی را به کتابهای صوتی و الکترونیکی ترجیح میدادند. حال در این روزها برنامههای اینترنتی کتاب مخاطبان خود را بیش از گذشته سرگرم کرده و حتی کتابهای بهتر و بیشتری را در اختیارشان قرار میدهند.
مجید شریفی مدیرعامل اپلیکیشن کتابراه در خصوص افزایش مخاطبان کتاب های صوتی و الکترونیکی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در ایام قرنطینه و دو هفته آخر اسفند ماه کمپینها و تخفیفات کلی برای خرید کتاب در کتابراه ارائه دادیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمپین بزرگی به نام «#کتاب_خانه» اجرا شد و ۷۰ درصد تخفیف برای کتابهای الکترونیکی و صوتی عمومی و ۸۰ درصد تخفیف برای کتابهای کودک و نوجوان ارائه شد که این پویش تا ۲۰ فروردین ماه نیز ادامه دارد.
او ادامه داد: استقبال از این کمپین بسیار خوب بود و حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ درصد افزایش مخاطب داشته ایم. این کمپین به یکی از سرگرمیهای مناسب برای ایام قرنطینه تبدیل شده است. شیوع بیماری کرونا شرایط خاصی از جمله دسترسی به کتابهای فیزیکی را ایجاد کرد. بنابراین این شرایط سبب رشد خدمات غیر حضوری شد.
شریفی درخصوص برنامههای جدید کتابراه بیان کرد: یکی از مهمترین کارهای ما توسعه محتوا در اپلیکیشن است تا تمامی زمینهها و کتابها را پوشش داده و پاسخگوی افراد مختلف جامعه باشیم.
انتهای پیام/