عملکرد فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در سال ۹۸

فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در سال ۹۸ عملکرد به نسبت خوبی داشته است.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش به عملکرد فدراسیون فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در سال ۹۸ می‌پردازیم.

واترپلو

در ابتدا رشته واترپلو که این روز‌ها پیشرفت چشم گیری داشته است را مورد بررسی قرار می‌دهیم. مهمترین و شاید تلخ‌ ترین اتفاق برای تیم ملی واترپلو لغو شدن رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود. در این رقابت‌ها به خاطر حضور نداشتن ژاپن شانس ایران برای کسب مدال طلا نسبت به قبل بیشتر بود و این یک فرصت طلایی برای ایران به حساب می‌آمد. دلیل لغوشدن رقابت‌های انتخابی المپیک شیوع ویروس کرونا بود.

فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو اعتراض خود را به فدراسیون جهانی اعلام کرده است و امیدواریم پس از بین رفتن کرونا تکلیف رقابت‌های انتخابی المپیک مشخص شود.

تیم ملی واترپلو کشورمان حدود ۱۱ ماه با هدایت الکساندر چیریچ در اردو‌های تیم ملی حضور داشتند. در طول این مدت اردو‌های تدارکاتی نظیر کره جنوبی و سنگاپور را برای آمادگی بیشتر جهت حضور در انتخابی المپیک شرکت کردند.

همچنین تیم ملی واترپلو جوانان در رقابت‌های قهرمانی آسیا- رده سنی صاحب مدال برنز شدند که یک افتخار بزرگی برای واترپلو محسوب می‌شد.

در ادامه تیم ملی واترپلو جوانان در رقابت‌های قهرمانی جهان حضور پیدا کردند که متاسانه در بازی با کویت میزبان به دلیل کارشکنی و اختلال در روند بازی ایران و کویت از دور رقابت‌ها حذف شدند.

شنا

شنا با در آغازین روز‌های سال ۹۸ روز‌های سخت و نفس گیری را پشت سر گذاشت. در ۱۷ فرودین ماه به ناگهان استخر قهرمانی ورزشگاه آزادی از ملی پوشان گرفته شد. ملی پوشان شنا ایرن بیش از یک ماه بدون استخر بودن که این اتفاق روی رکورد‌های آن‌ها نیز تاثیر منفی داشت.

البته با وجود تمام کم لطفی‌هایی که مدیران ورزشی به شنا که یک رشته پایه است رکورد‌های خوبی از سوی ملی پوشان ایران ثبت و ارتقا داده شد.

متین بالسینی شناگر جوان و آینده دار تیم ملی که در رقابت‌های مسافت بلند کاپ شنا امارات ۲۰۲۰ شرکت کرده بود، موفق شد رکورد ماده ۲۰۰ متر پروانه را پس از ۱۱ سال جا به جا کند. بالسینی ۲۰۰ متر را در زمان ۲:۰۲٫۰۲ شنا کرد و رکورد این ماده را به نام خود ثبت کرد و فقط ۲ ثانیه تا کسیه سهمیه المپیک فاصله دارد.
تیم ملی شنا با حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا_ رده سنی ۴ مدال و ۴ رکورد جدید را به ثبت رساندند. اثبت رکورد‌های جدید در سال ۹۸ نشان داد با وجود تمام بی مهری‌ها شناگران کشورمان در سکوت و آرامش تلاش خودشان را برای درخشش و به اثبات رساندن خود می‌کنند.

شیرجه

شیرجه رشته‌ای پُر مدال، اما کم مدال برای ایران است. متاسفانه با وجود اسنکه این رشته پر مدال است توجه زیادی به آن نمی‌شود و شاید می‌توان گفت سرمایه گذاری خاصی هم برایش نشده است. البته فدراسیون جشنواره‌های استعدادیابی برگزار می‌کند، اما این رشته برای شکفته شدن راه طولانی را پیش رو دارد.

این رشته با وجود شناخته نبودن، اما توانست در رقابت‌های قهرمانی آسیا_ رده سنی ۵ مدال نقره و ۲ مدال برنز شود.
با وجود اینکه تیم ملی شیرجه از مربیان خود در رقابت قهرمانی آسیا نمره قابل قبولی گرفتند، اما راه بسیار سختی برای حضور در المپیک دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار