مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با مثبت شدن آزمایش ۱۶ نفر دیگر تعداد مبتلایان ویروس کرونا در استان به ۳۲۷ نفر رسید.

۱۶ نفر دیگر به جمع بیماران کرونایی استان پیوستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی شفیعی مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ۱۰۳ مورد نمونه ارسال شده برای آزمایشگاه تست ۱۶ نفر با متوسط سن ۶۵ سال در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

او افزود: موارد مثبت شده ۹ مرد و ۷ زن هستند که از این تعداد ۶ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان هستند که چهار مورد آن مربوط به شهرستان زرند و دو مورد مربوط به شهرستان کرمان است.

شفیعی بیان داشت: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۵ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم ۴ نفر و حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت یک نفر به تعداد مبتلایان ویروس کرونا افزوده شد.

او تصریح کرد: تاکنون تعداد ۳۰ نفر از کادر درمان در استان مبتلا شده اند.

او افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مرد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده است و در مجموع از ابتدا تاکنون ۳۷ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

شفیعی همچنین بیان داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ نفر از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند که در مجموع تعداد ترخیص شده‌ها ۲۰۵ مورد است و تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت ابتلا به کووید ۱۹ از ابتدا تاکنون ۳۸۰ نفر بوده و ۳۸ نفر هم اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اختلاف آماری بین ۳۸۰ مورد بستری و ۳۲۵ مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به صورت سرپایی بوده که تست آن‌ها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفته اند.

شفیعی تصریح کرد: هم اکنون تعداد ۵ نفر در آی سی یو بستری هستند و هم اکنون ۷ نفر هم در نقاهتگاه حضور دارند.

او گفت: افراد بستری در بیمارستان‌ها به دلیل بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز ۱۹۵۶مورد بوده و طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ مورد به دلیل بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان بستری شده اند.

او افزود: تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز ۱۳۸۱ مورد بوده و طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ مورد به این آمار اضافه شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار