در اوایل بروز ویروس کرونا، موسسه بین المللی Qs در مقاله‌ای تأثیر گسترش ویروس کرونا بر آموزش‌عالی در جهان را بررسی کرد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در اوایل بروز کرونا، موسسه بین المللی Qs مقاله‌ای با عنوان «تأثیر گسترش ویروس کرونا بر آموزش‌عالی» منتشر کرد که این مقاله به نتایج بررسی اختصاصی سایت «کیو اس» پرداخته و در آن نشان داده است که موسسات آموزش عالی کشور چه رویکرد‌هایی را در مقابل شیوع این ویروس انجام داده اند.

طبق نظرات متخصصان دانشگاهی شرکت کننده در نظرسنجی این موسسه، حدود ۵۰ درصد از آن‌ها دوره‌ها را به صورت مجازی و آنلاین اعلام کردند و ۱۹ درصد این متخصصان گفتند: تاریخ شروع کلاس‌های درس باید به ترم بعد موکول شود. ۱۷ درصد عقیده داشتند که مهلت ثبت نام در دانشگاه برای ورودی‌های جدید را تغییر می‌دهند و ۱۶ درصد هم مهلت پذیرش پیشنهاد‌های ارائه شده از سوی دانشگاه‌ها را برای دانشجویان ورودی‌های جدید تغییر داده اند و در پایان اعلام شده است که آن‌ها برخی از پیشنهاد‌های سال ۲۰۲۰ را به سال۲۰۲۱  انتقال داده اند.


بیشتر بخوانید: وزیر علوم، درگذشت دو استاد دانشگاه‌های الزهرا (س) و کردستان را تسلیت گفت


نکته بسیار مهم در پژوهش و تحقیق این موسسه این است که در زمینه جذب دانشجو، ۵۰ درصد از کسانی که به عنوان پاسخ دهنده فعالیت داشتند می‌گویند که ویروس خطرناک و کشنده کرونا تاثیرات بسیار مخربی بر تعداد متقاضیان نسبت به سال‌های گذشته برای این موسسه‌ها خواهد داشت و دیدگاه مقابل هم ۲۶ درصدی بودند که اعلام کردند تعداد درخواست‌های دانشجویی تغییری نخواهد کرد.

ویروس کرونا

طبق نتایج به دست آمده از این پژوهش‌ها روش‌های آنلاین و مجازی از اهمیت بیشتری برخوردار شده اند؛ چرا که دانشجویان و موسسه‌ها را ناگزیر به برقراری ارتباط از طریق وسایل دیجیتالی می‌کند.

در زمینه نیازمندی‌های زبانی دانشجویان بین المللی، ۳۹ درصد از موسسات آموزش عالی هم گفتند که به علت محدودیت‌های ایجاد شده در نتایج به دست آمده از ویروس کرونا، دانشجویانی را که در آزمون‌های زبانی مورد نیاز شرکت نکرده باشند را نمی پذیرند. در مقابل هم ۱۷ درصد از موسسه‌ها اعلام کرده اند که مشکلی با پذیرش این دانشجویان نداشته و ۲۷ درصد نیز هنوز در حال بررسی وضعیت‌های ناشی از این تغییرات هستند.

نکته‌ای که این موسسه در پژوهش خود به آن می‌پردازد «بحث دانشجویان بین المللی» است که بر اساس نتایج به دست آمده از آن به نظر می‌رسد که اغلب موسسات آموزش عالی در حوزه اخبار جدید مربوط به کرونا با دانشجویان بین المللی خود در ارتباط هستند، اما برخی دیگر از این موسسات عالی از وضعیت جسمانی دانشجویان بین المللی خود کاملا غافل هستند.

۸۷ درصد موسسات از طریق ایمیل با دانشجویان خود ارتباط ارتباط برقرار می‌کنند در حالی که تقریباً بیش از نیمی از آن‌ها یعنی ۴۴ درصد از فضای مجازی استفاده می‌کنند و ۲۴ درصد هم از طریق تلفن و وی چت با دانشجویان چینی ارتباط برقرار می‌کنند. حدود ۲۵ درصد از موسسات به منظور رضایت و حفظ دانشجویان بین المللی اعلام کردند که به این موضوعات پرداختند در حالی که ۳۶ درصد اعلام کردند که درباره آن‌ها صحبت نکردند و ۳۹ درصد هم اظهار نظر نکردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار