ورود کرونا به کشور زمینه‌ای تازی برای فعالیت قهرمانان شد تا به یاری مردم آسیب دیده بپردازند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برای اولین‌بار سیل در سیستان و بلوچستان موجب شد این قهرمانان را در یک قاب کنار هم ببینیم. قهرمانان المپیک و جهان با دستمالی بر صورت پشت وانت نشسته بودند تا ناشناس به کمک هموطنان سیل‌زده‌شان بروند. رسول خادم، حسن رحیمی، کمیل قاسمی، مهدی برائتی، عباس طحان، امیر توکلیان و دیگر قهرمانان کشتی ایران، در موسسه‌ای خیریه به نام خادمان علی‌بن‌ابیطالب (ع) گرد هم آمدند تا هموطنان‌شان تنها نمانند.

پهلوانان بیرون گود نمی‌مانند

کارنامه این قهرمانان در ماجرای آن سیل تلخ، بسیار درخشان و قابل قبول بود و موجب شد ماموریت‌های موسسه جهت خود را پیدا کند.
ورود کرونا به کشور زمینه‌ای تازی برای فعالیت این قهرمانان شد تا به یاری مردم آسیب دیده بپردازند.

آن‌ها ابتدا بسته‌های پزشکی و اقلام ضدعفونی برای سیستان و بلوچستان و گرمخانه‌های تهران و مناطق جنوب شهر تدارک دیدند؛ اما زمان زیادی نگذشت که برنامه‌ای تازه برای پیشقراولان موسسه تعریف شد: کمک به زنان سرپرست خانوار و خانواد‌ه‌هایی که به دلیل تعطیلی کسب و کار از نظر مالی آسیب جدی دیدند.

پهلوانان ایران زمین، حالا می‌دانستند که باید در تاریکی شب، بسته‌های حمایتی را به خانواده‌ها برسانند و بدون کوچک‌ترین تردیدی ماموریت تازه را آغاز کردند. کمک به زنان سرپرست خانوار که از طریق خیاطی در خانه یا دستفروشی و انجام کار‌های خدماتی، هزینه‌های زندگی خود را تامین می‌کنند و توزیع شبانه بسته‌های غذایی مورد نیاز خانواده‌های بی‌بضاعت که با کمک ۵۸۵ میلیون تومانی مردم به موسسه تهیه شد، از جمله کار‌های انجام شده پهلوانان بود.

البته در این مدت تلاش آن‌ها بر این بود که از حوزه فعالیت‌های قبلی جا نمانند. در تعطیلات عید، امیر توکلیان و عباس طحان در مناطق مرزی ایران با پاکستان و افغانستان به‌خصوص در استان سیستان و بلوچستان به‌دنبال تامین مایحتاج مردم بودند، کمیل قاسمی در اوج هجوم کرونا در گیلان به بیمارستان‌های این استان رفت و مهدی برائتی و حسن رحیمی در گرمخانه‌های تهران دیده شدند؛ اما ماموریت تازه، آن‌ها را دوباره دور هم جمع کرد.

پهلوانان باغیرت این موسسه حالا امیدوارند مردم به کمک‌های خود ادامه دهند تا رشته‌های دوستی و انسانیت قطع نشود. آن‌ها برای تامین حداقل غذای روزانه خانواده‌های بی‌سرپرست و بی‌بضاعت که با ماجرای کرونا آسیب بیشتری هم دیده‌اند، آستین همت بالا زده‌اند و امیدوارند در میان این گود، تنها نمانند. پهلوانان این موسسه می‌دانند خانواده‌های بسیاری هستند که پس‌انداز مناسبی برای روز مبادا ندارند و می‌خواهند دست این قبیل خانواده‌ها را در روز‌های قرنطینه بگیرند. به پهلوانان عزیز این خاک افتخار می‌کنیم و امیدواریم با کمک هم از این روز‌های سخت عبور کنیم.

منبع: جام جم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.