اولین مجتمع صنعتی پرورش بلدرچین در شهرستان بهمئی راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رضا راهدار سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی گفت: اولین واحد پرورش بلدرچین گوشتی در شهرستان بهمئی وارد مدار تولید شد.

رضا راهدار افزود: این واحد صنعتی با ظرفیت ۳۲ هزار و هفتصد قطعه بلدرچین گوشتی با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ساخته شده است.

او بیان کرد: میزان اشتغال مستقیم این طرح در حال حاضر سه نفر است که در صورت استفاده از تمام ظرفیت آن می‌توان برای ۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرد.

مدرسیان مجری این طرح نیز گفت: میزان تسهیلات دریافتی با توجه به تورم سال‌های اخیر برای تکمیل و راه اندازی همه موارد پیش بینی شده از جمله واحد مولد و تخم گذار، واحد تولید جوجه گوشتی، تهیه خوراک و خط کشتار کافی نبود و برای تکمیل آن به دریافت تسهیلات و حمایت مجدد دولت نیاز مبرم وجود دارد.

مدرسیان مجری طرح نخستین مجتمع صنعتی پرورش بلدرچین در شهرستان بهمئی هم نبود کشتارگاه بلدرچین را در این شهرستان را یکی از مشکلات مهم مجریان چنین طرح‌هایی دانست و افزود: هم اکنون علاوه بر این طرح صنعتی دو طرح سنتی پرورش بلدرچین در شهرستان بهمئی فعال است و در صورت پرداخت تسهیلات دومین مجتمع صنعتی پروش بلدرچین با ظرفیت ۳۲ هزار قطعه در این شهرستان راه اندازی می‌شود.

او بیان کرد: با توجه به نبود کشتارگاه در شهرستان‌های همجوار، با یک سوم ظرفیت اسمی کارگاه در حال تولید است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.