مدیرعامل شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن گفت:مدت اجرای این پروژه در قرارداد پنج ماه تعریف شده که از یک ماه و نیم پیش آغاز شده است و هم اکنون از پیشرفت ۳۰ درصدی برخوردار می‌باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهندس شیرازی مدیر مهندسی تولید و توزیع برق ذوب آهن اصفهان هدف از بازسازی دیگ بخار شماره ۴ را چنین بیان کرد: به دلیل کارکرد زیاد (در حدود ۳۰۰ هزارساعت) دیگ بخار و فرسودگی شدید لوله‌های محدوده اطاق احتراق و ترکیدن لوله ها، دیگ ۴ با توقفات ناگهانی روبرو می‌شد و چندین سال است که امکان راه اندازی مطمئن آن وجود نداشت که این موضوع نه تنها کاهش تولید برق نیروگاه مرکزی را در پی داشت بلکه بر وضعیت کاری توربوکمپرسور‌ها نیز تاثیرمی گذاشت و ضریب اطمینان تامین هوای دم کوره‌های بلند را نیز کاهش داده بود.
 
او در خصوص محدوده کار بازسازی دیگ بخار شماره ۴ و نتایج حاصل از آن تصریح کرد: تعویض کلیه لوله‌های آتش خوار، کمربندی و پائین آورنده وکلکتورها، تعویض وتغییر طرح مشعل‌ها به طوری که بتوان تولید ۹۰ تن در ساعت بخار خشک را به تنهایی با گاز طبیعی ویا مخلوطی از سه گاز کوره بلند، کک و طبیعی تامین نمود، کاهش توقفات وکاهش هزینه‌های تعمیرات و افزایش راندمان حرارتی دیگ با اصلاح نسوز، رفع نشتی‌های آب، بخار، کاهش آلاینده ها‌ی زیست محیطی مطابق استاندارد is۰، ۱۴۰۰۰ وکاهش درصد NOX در گاز‌های خروجی، ارتقاء سطح اتوماسیون و کاهش فعالیت‌های اپراتوری و افزایش مصرف گاز کوره بلند به ازاء هرتن تولید ودر نتیجه کاهش مصرف گاز طبیعی از جمله محدوده‌ها و نتایج این بازسازی به شمار می‌روند.

مدیر مهندسی تولید توزیع برق شرکت مهمترین اقداماتی که در راستای بازسازی دیگ شماره ۴ انجام خواهد شد را چنین مطرح کرد: دمونتاژ لوله‌های سطوح حرارتی به وزن تقریبی۷۰ تن، ساخت ومونتاژ لوله‌های سطوح حرارتی به وزن تقریبی ۷۰ تن، تخریب مواد نسوز داخل اطاق احتراق ومنطقه اکونومایزر به وزن حدود ۴۰۰ تن، نسوز کاری ونسوز چینی اطاق احتراق به وزن حدود ۴۰۰ تن، دمونتاژ لوله‌های گاز طبیعی کک وکوره وکانال‌های هوا طبق طرح به وزن ۱۰ تن، مونتاژ لوله‌های گاز طبیعی، کک وکوره وکانال‌های هوا وزن ۱۲ تن، دمونتاژ ومونتاژ تجهیزات داخل درام به وزن ۵/۸ تن، دمونتاژومونتاژ پلیت‌های بدنه دیگ به وزن ۱۲ تن، دمونتاژ مشعل‌های قدیم ومونتاژ مشعل‌های جدید به وزن ۷ تن، دمونتاژ و مونتاژ اسکلت فلزی به وزن ۷ تن، طراحی وخرید خارجی تجهیزات اتوماسیون پیشرفته ونصب وراه اندازی سیستم اتوماسیون جدید، تعویض لوله هاو اتصالات مسیر آب تغذیه، دمونتاژ اکونومایزرهای۱و۲، ساخت ومونتاژ اکونومایزر‌های جدید، دمونتاژ سوپرهیترهای۱و۲ ودی سوپرهیتر، ساخت و مونتاژ سوپرهیتر‌ها ودی سوپرهیتر جدید، ساخت و ترمیم کلیه دریچه‌های مختلف، سرویس کلیه والو‌ها و شیرفلکه‌ها، سرویس اساسی مکنده ودمنده دیگ بخار، ساخت و نصب تابلو‌های برق جدیدوتعویض کابل‌های برق واتوماسیون و دمونتاژتابلو، پانل ومیز‌های فرمان وساخت و نصب تابلو و میز‌های جدید.

مهندس امیر ایرانپور مدیرعامل شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن هم در ادامه گفت:مدت اجرای این پروژه در قرارداد پنج ماه تعریف شده که از یک ماه و نیم پیش آغاز شده است و هم اکنون از پیشرفت ۳۰ درصدی برخوردار می‌باشد.
 
او اقدامات انجام شده تاکنون را چنین عنوان کرد: عملیات تخریب مواد نسوز داخل اتاق احتراق و منطقه اکونومایزر، دمونتاژلوله‌های گاز، کانال‌های هوا، تجهیزات مکانیکی، بدنه کوره، مشعل‌های قدیمی، اسکلت فلزی، اکونومایزرها، سوپر هیتر‌ها و تجهیزات برق اتوماسیون و الکتروموتور‌ها و در مجموعه کلیه عملیات تخریب و دمونتاژ به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن تصریح کرد: عملیات مونتاژ بدنه، قاب‌های مشعل و خم کاری لوله‌های اکونومایزر‌ها انجام پذیرفته و در صورت تامین به موقع متریال توسط کارفرما (ذوب آهن اصفهان) طبق برنامه زمان بندی تنظیم شده، عملیات اجرایی به انجام خواهد رسید.

مهندس امیر ایرانپور در پایان از همکاری خوب و شایان توجه معاون بهره برداری، مدیر امور مهندسی‌های بهره برداری، مدیریت و پرسنل مهندسی تولید توزیع برق به ویژه پرسنل نیروگاه مرکزی، مدیریت قرارداد‌ها و سایر مدیریت‌های کارخانه و همچنین پرسنل شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن که در جهت پیشبرد پروژه تلاش دارند، تشکر و قدردانی کرد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.