رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اعضای شورا، این نظر را دارند که تا بازگشت شرایط به حالت عادی، اتوبوس و مترو باید تعطیل باشد.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجتبی بهاروند رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: خبر فعالیت اتوبوس و قطار شهری مشهد از پایان هفته شایعه است. مصوبه شورای شهر، تعطیلی اتوبوس و مترو تا ۲۳ فروردین و تداوم تعطیلی آن تا انتهای فروردین در اختیار شهردار است. اگر شرایط به حالت عادی بازنگردد برای تعطیلی اتوبوس و مترو دوباره جلسه‌ای در شورا برگزار می‌شود.

او ادامه داد: افزایش ابتلا به کرونا در تهران به دلیل فعالیت اتوبوس و مترو است. وسایل نقلیه عمومی محل تجمع است و همین عامل افزایش مبتلایان کرونا است. از همین رو چنین تصمیمی برای آغاز فعالیت اتوبوس و مترو وجود ندارد.

این عضو شورای شهر مشهد گفت: دیروز نیز بابت اجرایی نشدن طرح زوج و فرد خودرو‌ها از در منزل تذکر دادیم. اگر فکری صورت نگیرد و شرایط جدی گرفته نشود، متاسفانه موج بعدی کرونا آغاز خواهد شد. درصد زیادی از مردم در قرنطینه قرار دارند، اما عده‌ای شرایط را جدی نگرفته و رعایت نمی‌کنند. با رعایت نکردن این دسته از مردم، قرنطینه چند هفته‌ای سایر نیز مردم هدر می‌رود.

بهاروند درباره موانع اجرای طرح زوج و فرد خودرو‌ها از در منزل گفت: همچنان منتظر مجموعه‌ای از هماهنگی‌ها و مستثنی کردن افراد خاص مانند کادر درمان هستند درحالیکه باید در یکی دو هفته گذشته این کار انجام می‌شده است. برای اجرای نشدن این طرح توجیهی نمی‌بینم. این طرح را در نهایت استانداری باید تایید کند

او  گفت: در حال حاضر شرایط شهر همانند روز‌های عادی است و گویا کرونایی در مشهد وجود ندارد.


منبع: ایسنا
 
انتهای پیام//م.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.