معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: دشت لاله‌های واژگون فرصتی برای توسعه اکوتوریسم در خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی کاظمی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با بیان اینکه دشت لاله‌های واژگون فرصتی برای توسعه اکوتوریسم است، گفت: یکی از گونه‌های جذاب در صنعت گردشگری، اکوتوریسم و طبیعت‌گردی است که در این زمینه نیز ظرفیت‌های خوبی در این استان وجود دارد.

کاظمی عنوان کرد: طبیعت‌گردی ظرفیت مهم برای توسعه صنعت گردشگری و اکوتوریسم خراسان شمالی است و با برنامه‌ریزی می‌توان این ظرفیت‌ها را اقتصادی کنیم.

او اظهار کرد: منطقه خمبی که رویشگاه زیبای لاله‌های واژگون در این استان است، یکی از این ظرفیت‌ها به شمار می‌رود که با معرفی و آشنا کردن هر چه بیشتر آن به گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت می‌توان بر رونق صنعت اکوتوریسم افزود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با بیان اینکه دشت لاله‌های واژگون خراسان شمالی هنوز جوان و در سطح کشور ناشناخته است، گفت: هم‌زمان با معرفی این منطقه باید از ورود ناهماهنگ و برنامه‌ریزی نشده گردشگران با هدف حفظ این لاله‌ها جلوگیری کرد.

کاظمی عنوان کرد: هرچند شیوع ویروس کرونا در نوروز امسال اتفاقی ناخوشایند بود که آسیب و ضربه‌های زیادی به صنعت گردشگری استان وارد آمد، اما باعث تنفس طبیعت و فرصتی برای احیای دشت لاله‌های واژگون شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی افزود: در میان لاله‌های شناخته‌شده ایرانی، لاله واژگون از شهرت و زیبایی منحصربه‌فردی برخوردار است که همه‌ساله تعداد زیادی از مردم را در فصل بهار برای تماشای آن به محل رویشگاه‌های این گل‌های کمیاب می‌کشاند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.