مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: به هیچ عنوان امکان ابتلا به کرونا از طریق خون چه برای اهداکنندگان و چه برای دریافت‌کنندگان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید عبداللهی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: اگر فرد ناقل و یا مثبت به کرونا خون خود را اهدا کند باز هم موجب ابتلای فرد دریافت‌کننده به این ویروس نمی‌شود.

او ادامه داد: در شرایط کنونی نیازمند خون و فرآورده‌های خونی هستیم و مراجعه نکردن مردم نگران‌کننده خواهد بود، خطاب به هموطنان اعلام می‌کنیم که افراد از طریق اهدای خون مبتلا به کرونا نمی‌شوند و اگر این وضعیت ادامه یابد و پیک دوم کرونایی را داشته باشیم نگران ذخیره خونی و فرآورده‌های خونی در ماه مبارک رمضان خواهیم بود.

مدیر کل انتقال خون استان گفت:مدت ۵۰ روز است که درگیر کووید ۱۹ هستیم و از ابتدای اسفند ماه پارسال تاکنون شاهد ۲۸ درصدی اهدا در سطح استان بودیم.

عبداللهی ادامه داد: با توجه کنترل وضعیت و تأکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همه بیمارستان‌های استان مبنی بر مدیریت مصرف خون و فرآورده‌خونی و استفاده از آن در موارد اورژانسی، فعلاً نگرانی‌ای در این خصوص نداریم، اما قطعاً نباید این وضعیت نامطلوب ادامه یابد تا دچار چالش نشویم.

مدیرکل انتقال خون استان گفت: رعایت تمامی شرایط استریل و بهداشتی مورد تأکید سازمان بهداشت جهانی در پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی اجرا می‌شود و فقط مربوط به این روز‌های کرونایی نبوده و نیست.

عبداللهی ادامه داد: در این روز‌های خاص نیز ضمن استریل و ضدعفونی مستمر و اهدای ماسک به اهداکنندگان از تجمع در پایگاه‌ها نیز جلوگیری می‌شود تا از شیوع بیماری کرونا پیشگیری شود.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.