استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اصناف کم‌خطر استان چهارمحال و بختیاری از ۲۳ فروردین ۹۹ آغاز به کار می‌کنند.

آغاز به کار اصناف کم‌خطر چهارمحال و بختیاری از ۲۳ فروردین ۹۹به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در ستاد استانی مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا اظهار داشت: اصناف کم‌خطر استان با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند واحد‌های خود را از ۲۳ فروردین ماه جاری بازگشایی کنند.

او افزود: در همین راستا، امور صنفی و دانشگاه علوم پزشکی با تشکیل کارگروهی، هماهنگی‌های لازم و فهرست مشاغل مربوطه را تهیه و اطلاع‌رسانی نمایند.

عباسی با بیان اینکه ادارات استان هم از ۲۳ فروردین با ۲ سوم کارمندان فعال می‌شوند، اضافه کرد: با این وجود کارمندان پرخطر، باردار و جانبازان شیمیایی همچنان می‌توانند از دورکاری استفاده کنند.

او روند مقابله با ویروس کرونا در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با وجود موقعیت جغرافیایی استان و قرار گرفتن در مسیر استان‌های بزرگ، روند کنترل و نظارت بر مبادی ورودی به خوبی انجام گرفته است و با جدیت لازم پیگیری می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به انتقادات برخی از هم‌استانی‌ها در خصوص تردد پلاک‌های غیربومی در استان، ادامه داد: مردم استان چنانچه با خودرو‌های غیربومی مواجه شدند یا اطلاعی از سکونت این افراد در مناطق مختلف استان دارند با شماره ۱۹۰ تماس گیرند تا فرایند غربالگری و تست سلامتی آن‌ها انجام گیرد.

عباسی با تأکید بر حمایت از واحد‌هایی که به تولید محصولات بهداشتی اقدام کرده‎اند، گفت: بانک‌های عامل فرایند اعطای تسهیلات به این واحد‌ها را در اولویت قرار دهند.

او با تأکید بر خودداری عشایر از کوچ زودهنگام به استان، اظهار داشت: با توجه به تهدید‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، کوچ عشایر در این مقطع خطرآفرین است و باید از ورود آن‌ها به استان جلوگیری شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار