کمیته فنی فوتسال قصد دارد با تشکیل تیم ملی «ب» پشتوانه خوبی را برای فوتسالیست‌های بزرگسال کشورمان تشکیل دهد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، از مدت‌ها پیش کمیته فنی فوتسال تصمیم گرفت در بین تیم ملی زیر ۲۰ سال و تیم ملی بزرگسالان یک تیم دیگری هم تشکیل دهد به نام تیم ملی «ب» که شامل بازیکنانی است که سن آن‌ها بین ۲۱ تا ۲۶ سال است. به اعتقاد برخی از اعضای کمیته فنی فوتسال، بازیکنانی که در این رده سنی قرار دارند، هیچ گاه نه به تیم ملی زیر ۲۰ سال و نه به تیم ملی بزرگسالان دعوت می‌شوند. حتی قرار است این بازیکنان به صورت مستقل زیر نظر سرمربی کار کرده و حتی قرار شد در بعضی از رقابت‌ها به جای تیم ملی بزرگسالان از تیم ملی «ب» استفاده شود تا این بازیکنان هم تجربه کافی را به دست آورند و هم با درخشش‌های خوب خودشان بتوانند نظر سرمربی تیم ملی بزرگسالان را به خود جلب کنند.


بیشتر بخوانید: پیام تبریک کنفدراسیون فوتبال آسیا به حسین شمس


مسابقات فوتسال داخل سالن آسیا قرار است سال بعد برگزار شود و هنوز زمان و مکان دقیق این رقابت‌ها مشخص نیست؛ شنیده می‌شود که کمیته فنی فوتسال قصد دارد تیم ملی «ب» را به این رقابت‌ها اعزام کند.

در همین رابطه حسین شمس عضو کمیته فنی فوتسال در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره تشکیل تیم ملی «ب»، اظهار داشت: با توجه به آنکه سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان اعتقاد کمی به بازیکنان جوان دارد، به طوری که در بیشتر بازی‌های تیم ملی بازیکنانی به میدان رفته‌اند که سالیان زیادی است در تیم ملی حضور دارند و همین باعث نگرانی ما در کیمته فوتسال شده است، زیرا در آینده هیچ پشتوانه‌ای برای جایگزینی این بازیکنان وجود نخواهد داشت. به همین دلیل ما در کمیته فنی فوتسال تصمیم گرفتیم تیم ملی «ب» یا همان امید را که آخرین بار در زمان عباس ترابیان تشکیل شده بود را دوباره احیا کرده تا بازیکنان تیم ملی امید بتوانند در آینده پشتوانه خوبی برای تیم ملی بزرگسالان باشند.

او افزود: بازیکنانی نظیر سالار آقاپور، توحید لطفی و محمد طاهری که الان نه در تیم ملی زیر ۲۰ سال حضور دارند و نه به تیم ملی بزرگسالان دعوت می‌شوند، استعدادهایشان را به نابودی قرار گرفته و ما قصد داریم با تشکیل تیم ملی «ب» پشتوانه خوبی را برای فوتسال کشورمان بسازیم تا در آینده همچنان تیم ملی فوتسال کشورمان در دنیا آقایی کند. همچنین قرار است این تیم در بعضی از مسابقات آسیایی و بین‌المللی به جای تیم ملی بزرگسالان شرکت کند.


بیشتر بخوانید: واکنش عضو کمیته فوتسال به برگزاری رقابت‌های جام حذفی


اعضای کمیته فنی فوتسال از مدت‌ها پیش با مربیان زیادی وارد مذاکره شده‌اند و قرار شد با ۱۵ نفر صحبت کنند و از بین این تعداد قرار است در نهایت ۳ نفر به عنوان نفرات اصلی انتخاب شوند و پس از بررسی رزومه این ۳ نفر درنهایت از میان آن‌ها یک نفر به عنوان سرمربی تیم ملی «ب» انتخاب می‌شود. همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که سرمربی تیم ملی «ب» از بین مربیان صاحب نامی انتخاب می‌شود که سابقه سرمربی‌گری در لیگ برتر فوتسال را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار