رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت: باید صاحبان صنایع مشاغل را وادار به رعایت پروتکل‌ها کنیم تا کشور در این زمینه از این حالت بیرون بیاید. اگر قرار بر قرنطینه بود باید در این دو ماه انجام می‌دادیم.

اگر قرار بر قرنطینه بود باید در این دو ماه انجام می‌دادیمبه گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عزیز اکبریان، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز با تشکر از وزارت بهداشت، هلال احمر، کارکنان دولت و نیروهای مسلح برای تلاش‌هایشان در مقابل بیماری کرونا گفت: کرونا واقعیتی است که امروز وجود دارد و مسئولان بهداشتی و درمانی کشور در یک جهاد بزرگ این وظیفه را انجام دادند.

او ادامه داد: حدود ۴۰ روز است که صنعت نیمه‌جان کشور تعطیل شده است؛ صنعت ما صنعت پویا، فعال و قدرتمندی که بگوییم همه آنها با ۱۰۰ درصد توان فعالیت می‌کنند، نبود. حدود ۴۰ روز است صنایع به تعطیلی کشیده شده و نظرات مختلفی در این باره وجود دارد.

اکبریان بیان کرد: باید پروتکل‌ها و مسائل بهداشتی را ابلاغ کنیم و صاحبان صنایع مشاغل را وادار به رعایت پروتکل‌ها کنیم تا کشور در این زمینه از این حالت بیرون بیاید. اگر قرار بر قرنطینه بود باید در این دو ماه انجام می‌دادیم.


بیشتر بخوانید: پرهیز از امنیتی کردن و ناهماهنگی در موضوع کرونا/ توجه به عوارض دارو‌های تجویز شده در کشور


رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اکثریت کسبه و صاحبان مشاغل و صنایع چک‌های برگشتی دارند، گفت: این موضوع را چطور می‌توان جبران کرد؟ باید دولت و مجلس برای فساد کرونا فکر کند. با وام یک میلیون تومانی که رئیس بانک مرکزی این موضوع را بیان می‌کند، کاری نمی‌توان پیش برد؛ اگر این یک میلیون را به بچه خودشان بدهند، او قهر می‌کند!

او اظهار کرد: اگر تولید کشور، اقتصاد و صنوف به مرور فعال نشود، در آینده همه آنها به نابودی کشیده می‌شود. بسیاری از این شرکت‌ها، کارخانه‌ها و کسبه‌ها می‌گویند که فقط چند ماه می‌توانیم حقوق دهیم. باید پروتکل‌هایی که دولت، مجلس و نظام تصمیم می‌گیرد، اجرا شود و کشور باید از این وضعیت ان شاء‌الله به زودی عبور کرده و تولید و صنعت کشور رونق بگیرد.

اکبریان افزود: قطعه سازان خودرو در ماه بیش از ۳۰۰ میلیون حقوق می‌دهند، اکنون خودروسازان که نیمه‌جان کار می‌کنند، از کجا بیاورند؟ تعطیل کردن آنها به تولید ضربه می‌زند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: کارکنان دولت بیشترین نیرو و کمترین بهره دهی را به خود اختصاص دادند؛ آنها می‌توانند تا ماه رمضان با یک دوم نیرو سر کار بیایند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
حالا دیر شده؟ پس چرا انجام ندادی؟
آخرین اخبار