اختصاص یکهزار هکتار از اراضی به کشت گیاهان دارویی

یکهزار هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری زیر کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت.

اختصاص یکهزار هکتار از اراضی به کشت گیاهان داروییبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ذبیح‌الله غریب مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طی دو سال اخیر، سه هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی غیر آبی این استان به کشت گیاهان دارویی و باغات دیم اختصاص یافت.

او، سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این استان در سال زراعی جاری را یک هزار هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان نسبت به دو سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.

غریب افزود: با توجه به کاهش آب سفره‌های زیرزمینی و بروز کم‌آبی، با رویکرد سیاست تغییر الگوی کشت در استان و ترغیب کشاورزان به تولید محصولات کم آب‌بَر، برداشت محصول گل محمدی، زعفران و موسیر در این استان نسبت به سال ۹۲ بیش از ۱۵۰ درصد افزایش یافت.

او، سطح زیر کشت محصول گل‌محمدی در دو سال گذشته استان را ۲۵۰ هکتار اعلام و اضافه کرد: امسال کشت محصول به ۶۵۰ هکتار افزایش یافته است.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هر هکتار از اراضی گیاهان دارویی برای دو تا سه نفر شغل مستقیم ایجاد می‌کند.

غریب گفت: همچنین در شرایط فعلی که وقوع خشکسالی در استان وجود دارد، با تغییر الگوی کشت از محصولاتی نظیر گندم و جو به سمت گیاهان دارویی، علاوه بر رفع مشکل کم آبی، درآمد بیشتری نصیب کشاورزان می‌شود.

او، از تهیه و تدوین سند توسعه گیاهان دارویی در این استان در دولت دوازدهم خبر داد و افزود: توسعه کشت و تولید انبوه گیاهان دارویی از مهمترین اهداف این سند راهبردی است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار