خودرو‌های باری که از مرز ارمنستان و نخجوان به کشورمان می‌آیند ضد عفونی و گندزدایی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: برای همه رانندگانی که قصد سفر به ارمنستان یا جمهوری خودمختار نخجوان دارند، کارت سلامت صادر می‌شود.

 علیزاده با اشاره به وجود دو پایانه مرزی نوردوز و جلفا در آذربایجان شرقی افزود: ارتباطمان با ارمنستان از طریق مرز نوردوز و با جمهوری خود مختار نخجوان از طریق جلفا برقرار می‌شود که به دنبال شیوع ویروس کرونا ۱۰۰ درصد ارتباط مسافری با ارمنستان و نخجوان قطع شده است.

او  گفت: تبادل کالا در پایانه مرزی ارمنستان از سیزدهم اسفند ماه قطع شده و از پنجم فروردین ماه از سر گرفته شده است و در پایانه مرزی جلفا از ابتدا تا کنون برقرار است.

علیزاده افزود:همه پروتکل‌های بهداشتی در ۱۳ پایانه مسافربری آذربایجان شرقی اعم از توزیع محلول دستکش، ماسک و ضدعفونی رعایت می‌شود و تب سنجی مسافران برای تشخیص علایم ظاهری و کاهش ظرفیت صندلی‌ها و تقلیل آن به یک نفر از پانزدهم اسفند ماه از اولین اقدامات انجام شده به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بود.

او گفت: با اجرای طرح فاصله گذاری و پس از اجرای طرح ممنوعیت و محدودیت تردد، پایانه‌های استان تعطیل شده است و از همان ابتدا ممنوعیت تردد به استان‌های قرمز مانند استان گیلان را داشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همچنین از تعطیلی ۴۸ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی استان خبر داد و افزود: فقط جایگاه‌های سوخت بین راهی دایر هستند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند.

علیزاده از تداوم فعالیت ۴۱ راهدار خانه بین راهی این اداره کل خبر داد و گفت: همکاران این بخش شامل کار با یک سوم نیرو‌ها و دورکاری نمی‌شوند و با تمام توان پای کار هستند.

سلطانی مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به کاهش تردد در حوزه‌های مختلف حمل و نقل هوایی، جاده‌ای و راه آهن گفت: در حوزه تردد با قطار، از ۲۸ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۶ فروردین ۱۱ هزار و ۷۰۰ مسافر جابه جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۹۳ درصدی را نشان می‌دهد.

او همچنین از کاهش ۵۶ درصدی سفر با وسایل حمل و نقل جاده‌ای خبر داد و افزود: در ایام نوروز سال گذشته ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار سفر و امسال ۶ میلیون و ۸۴۰ سفر انجام شده است.

سلطانی گفت: در مورد سفر هوایی نیز ۲۲ هزار و ۴۹۱ مسافر از ۲۸ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۶ فروردین ماه سال جاری از طریق فرودگاه تبریز جابه جا شده‌اند که در مجموع پرواز‌های داخلی و خارجی کاهش ۵۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.