مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پهلوگیری ۶۱ هزار فروند شناور و تخلیه و بارگیری بیش از ۹۴ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر تجاری استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، اله مراد عفیفی پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پهلوگیری ۶۱ هزار فروند شناور و تخلیه و بارگیری بیش از ۹۴ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر تجاری استان در سال گذشته خبر داد.

عفیفی پور گفت:اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان راهبری بیش از ۷۰ بندر بزرگ و کوچک را بر عهده دارد که بنادر شهید رجایی، شهید باهنر، قشم و بندر لنگه از جمله مهم‌ترین بنادر تجاری هرمزگان هستند.

او افزود: در سال گذشته، در مجموع ۹۴ میلیون و ۷۵۸ هزار و ۴۰۳ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر استان تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با مدت مشابه سال پیش از آن ۱.۲ درصد افزایش یافته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از مجموع کالا‌های جابه جا شده در این بنادر، ۶۲ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۹۱۶ تن مربوط به کالا‌های غیر نفتی و ۳۲ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۴۸۷ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

عفیفی پور، حجم صادرات کالا‌های غیرنفتی از طریق بنادر تجاری استان در سال ۹۸ را ۳۵ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۳۱۲ تن اعلام کرد.

او افزود: بیش از ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار و ۱۳۰ تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر ترانشیپ شد که ۱۷.۹ درصد افزایش را شاهد بودیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی مدت یاد شده، ۳ میلیون و ۹۵۲ هزار و ۶۹۳ تن انواع کالای غیر نفتی از طریق بنادر تجاری استان ترانزیت شده است.

عفیفی پور افزود: در سال گذشته، بیش از ۸ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۴۸۸ تن کالای غیر نفتی وارد بنادر استان هرمزگان شد.

او حجم کالا‌های صادر شده در بخش نفتی را ۱۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۵۵ تن اعلام کرد و از افزایش ۴.۸ درصدی این بخش از عملیات بندری خبر داد.

عفیفی پور همچنین از ترانزیت ۸۹ هزار و ۳۰۴ تن انواع فرآورده‌های نفتی از طریق پایانه‌های بنادر استان طی دوازده ماهه سال گذشته و ثبت کابوتاژ بیش از ۱۹ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۵۵۶ تن از این گونه محموله‌های تجاری خبر داد.

او افزود: در ۱۲ ماهه سال گذشته، یک میلیون و ۶۷۰ هزار و ۲۸۸ TEU کانتینر در پایانه‌های بنادر تجاری استان تخلیه و بارگیری شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناور‌های ورودی به بنادر تجاری استان را ۶۱ هزار و ۶۵۴ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۴ هزار و ۹۹۱ فروند شناور بالای هزار تن و ۵۶ هزار و ۶۶۳ فروند از شناور‌های پهلو گرفته، زیر هزار تن وزن داشته اند.

عفیفی پور گفت: سال گذشته، ۱۸ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۱۹۵ نفر سفر در بنادر استان به ثبت رسید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.