مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت : باتوجه به احتمال شیوع بیماری قارچ گندم و جو لازم است که کشاورزان سمپاشی‌ لازم را انجام دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،«فرهاد شریفی» مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت : با توجه به تداوم بارش ها و مناسب بودن شرایط دمایی، احتمال بروز بیماری‌های قارچی در مزارع گندم و جو کرمانشاه وجود دارد.

او با تاکید بر اینکه کشاورزان مزارع را علیه بیماری‌های قارچی سمپاشی کنند، گفت : سمپاشی مزارع علیه بیماری‌های قارچی برای حفظ سه برگ انتهایی محصول گندم که بیش از ۹۰ درصد عملکرد به آن‌ها بستگی دارد ضروری است.

مدیرکل حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی به کشاورزان افزود: برای سمپاشی مزارع علیه بیماری‌های قارچی از سموم «فولیکول» یا «تیلت» به میزان یک لیتر در هکتار استفاده کنید.

شریفی از نصب و راه اندازی دستگاه هشدار دهنده پیش آگاهی بروز زنگ زرد در شهرستان سرپل ذهاب خبر داد و گفت: این دستگاه که وظیفه آن به دام انداختن عامل بیماری زنگ زرد است، ژیش از شیوع این بیماری هشدارهای لازم را صادر می کند.

او ادامه داد: هر ساله بیماری زنگ زرد در شهرستان سرپل ذهاب پیش از دیگر نقاط استان نمود پیدا می کند از این رو در صورت تشخیص بیماری در سرپلذهاب از سرایت آن به دیگر نقاط نیز جلوگیری می‌شود.

مدیرکل حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه افزود: از این دستگاه می توان به منظور شناسایی سایر بیماری های قارچی، سیاهک‌ها، فوزاریوم و سایر زنگ‌ها استفاده کرد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.