رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به تعویق رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دست کم باید ورزشگاه تیم‌های آسیایی باید به سیستم کمک داور ویدیویی مجهز شوند.

علیرضا سهرابی رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت پیگیری‌های مربوط به اجرای سیستم VAR (کمک داور ویدیویی) در ورزشگاه‌های ایران با توجه به اینکه طبق نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) استفاده از این سیستم از رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی فصل ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا الزامی است، بیان کرد: به زودی باید با دبیرکل و سرپرست فدراسیون فوتبال در این زمینه جلسه‌ای تشکیل می‌دهیم. البته تاکنون دستور العملی از سوی AFC درباره چگونگی اجرای این سیستم برای ما ارسال نشده است.

او افزود: برای اجرای سیستم کمک داور ویدیویی باید پروسه‌ای طی شود تا فیفا و AFC به ما مجوز استفاده از این سیستم را بدهند. کار‌های مربوط به VAR در کشورمان آغاز شده و مراحلی را هم پشت سر گذاشته ایم. البته با توجه به اینکه مهدی محمد نبی به تازگی به عنوان دبیرکل فدراسیون انتخاب شده است تاکنون جلسه خاصی برای پیگیری سایر مراحل برگزار نکرده ایم. در هفته آتی جلسه‌ای انجام می‌دهیم تا روی روال درباره ادامه کار‌ها تصمیم گیری کنیم.

با توجه به تعویق رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به دلیل شیوع ویروس کرونا انتظار می‌رود دست کم ورزشگاه‌هایی مانند آزادی تهران، نقش جهان اصفهان و امام رضا (ع) مشهد که محل برگزاری بازی تیم‌های ایرانی حاضر در فصل جاری رقابت‌های لیگ قهرمانان است، زودتر به این سیستم‌ها مجهز شوند. رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال درباره این موضوع گفت: این موضوع بستگی به عملکرد ما درباره اجرای پروتکلی است که فیفا برای استفاده از VAR در نظر گرفته است. اگر ما دوره‌های آموزش داوران را سریع‌تر برگزار کرده و تجهیزات ویدیویی را زودتر وارد کشور کنیم، مدرک استفاده از سیستم را هم دریافت می‌کنیم. در گذشته بخشی از این مراحل انجام شده، اما با توجه به شیوع کرونا فعلا این موضوع مسکوت مانده است. در جلسه‌ای که به زودی برگزار می‌کنیم، بار دیگر پرونده مربوط به این موضوع را باز می‌کنیم تا مشخص شود باید کار‌های باقی مانده را چگونه انجام بدهیم. طبیعی است اگر AFC بخواهد به صورت قطعی از VAR در مراحل پایانی لیگ قهرمانان استفاده کند به ما کمک خواهد کرد تا دست کم در ورزشگاه‌هایی که باید بازی تیم‌های ما در آن انجام شود از این سیستم بهره ببریم.

سهرابی درباره احتمال سلب میزبانی تیم‌های ایرانی در صورت فراهم نشدن شرایط استفاده از سیستم VAR اظهار داشت: همانگونه که گفتم AFC دستورالعملی درباره قطعی بودن استفاده از VAR ارسال نکرده و من بعید می‌دانم اجازه میزبانی به تیم‌های ما در صورت اجرا نشدن این سیستم در ورزشگاه‌های مان را ندهد. در این ۶ - ۷ماهی که به برگزاری مجدد رقابت‌ها نیاز داریم باید دست کم ورزشگاه‌های میزبان لیگ قهرمانان آسیا را به این سیستم مجهز کنیم و در ادامه سایر تیم‌ها سراغ استفاده از VAR بروند. در کل من اطلاع دقیقی درباره سلب میزبانی ندارم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.