اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح کرد:

اختصاص ۸ هزار میلیارد تومان برای ساماندهی بخش حمل و نقل

وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۸ هزار میلیارد تومان از بسته پشتیبانی کسب و کار‌ها ها را به حمل و نقل اختصاص دادیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: بسیاری از سفر‌های نوروزی در این مدت لغو شده و باعث شد که کسب و کار‌ها دچار خسران شوند، اما برای ساماندهی این موضوع، حدود ۸ هزار میلیارد تومان از بسته پشتیبانی کسب و کار‌ها ها را به حمل و نقل اختصاص دادیم.

او اضافه کرد: فقط شرکت‌هایی شامل این تسهیلات می‌شوند که منابع انسانی و نیروی کار خودشان را تعدیل نکرده‌اند و همچنین بتوانند متناسب با شرایط فاصله گذاری اجتماعی کار خود را ادامه دهند؛ در صورت وجود این شرایط، تسهیلات برای جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از کرونا به آن‌ها تزریق می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به تنفسی که برای بحث مالیات، بیمه و تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده بود؛ این طرح کمک می‌کند تا  آنها بتوانند از شرایط سخت عبور کنند.

اسلامی تاکید کرد: امروز تصمیم گرفته شد تا شرکت‌هایی که تسهیلات خود را از صندوق توسعه ملی و یا صندوق ذخیره ارزی گرفته‌اند، مشمول تنفس سه ماهه شوند؛ همچنین شهرداری‌ها و وزارت کشور هم مکلف شدند که توسعه حمل و نقل عمومی را دنبال کنند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از مردم انتظار داریم که در واگن مترو و یا اتوبوس بیش از حد مجاز سوار نشوند؛ فاصله‌ها را رعایت کنند تا از انتقال ویروس جلوگیری شود، زیرا در صورت رعایت این موارد و کنترل این بیماری انجام می‌شود.

اسلامی گفت: شرایطی که پیش رو داریم بسیار سخت‌تر است و مردم در آن نقش مهمی دارند، همچنین کسب و کار‌هایی که ریسک متوسط و پایین دارند، مکلف شده‌اند که در استان‌ها از روز شنبه و در تهران از ۳۰ فروردین به بعد فعالیت خود را آغاز کنند و باید پروتکل‌های بهداشتی، ایمنی و فاصله‌گذاری‌ها حفظ شود تا بتوانیم از این مرحله به سلامت عبور کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل و نقل ، هیئت دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار