دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با تأیید آزمایشگاه تشخیص کرونا در بوشهر، ۹ نفر به تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در این استان افزوده شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: با تأیید آزمایشگاه تشخیص کرونا در بوشهر، ۹ نفر به فهرست مبتلایان این ویروس اضافه شد و تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان تا چهارشنبه ۲۰ فروردین به ۱۴۱ نفر رسید.

او افزود: تعداد مبتلایان شامل ۷۹ مرد و ۶۲ زن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: از ۹ بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، پنج بیمار ساکن شهرستان دشتستان، دو بیمار ساکن شهرستان بوشهر، یک بیمار ساکن شهرستان گناوه و یک بیمار ساکن شهرستان جم هستند.

کشمیری گفت: بیماران ساکن شهرستان دشتستان همگی باهم فامیل هستند و در مراسم ختم شرکت و یکدیگر را ملاقات کرده‌اند که در این مراسم یک نفر از بستگان از تهران حضور داشته است که چهار نفر آن‌ها پس از ترخیص در منزل تحت مراقبت قرار دارند و یک نفر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود است.

او افزود: موارد جدید شهرستان بوشهر هم زن و شوهری هستند که در شهرستان دشتستان با یک مورد مثبت ابتلا به کرونا در یک جا مهمان بوده‌اند و هر دو پس از ترخیص در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: دو بیمار جدید دیگر نیز یکی از آن‌ها آقایی ۴۲ ساله ساکن شهرستان جم و دیگری آقایی ۳۷ ساله ساکن شهرستان گناوه هستند که بیمار گناوه‌ای از فامیل‌های فردی است که پیش از این نمونه آزمایش او مثبت اعلام‌شده است و هر دو پس از ترخیص در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

کشمیری بابیان اینکه تا امروز ۶۲ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۱۴۱ نفر) تاکنون ۱۱۷ نفر شامل ۷۰ مرد و ۴۷ زن با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند و در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۶ نفر شامل ۱۰ زن و ۶ مرد دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

او، با ابراز گلایه از برخی شهروندان در جدی نگرفتن رعایت فاصله اجتماعی عنوان کرد: نکته‌ای که در واقع موجب نگرانی ما می‌شود بی‌توجهی برخی هم استانی‌ها برای پرهیز از حضور در اجتماع و شرکت آنان در مراسم خاکسپاری، ختم، جشن تولد و دورهمی‌های خانوادگی است و این موضوع تلاش همگانی برای مقابله با کرونا را با آسیب جدی مواجهه می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.