جرای تئاتر اینترنتی به مدت هفت روز در فضای مجازی اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هدف هنر نمایش از زمان ارسطو تزکیه روان آدمی بوده است و چه بهتر از اینکه در زمان نیاز به آرامش، دستاویزی همچون تئاتر به یاری جان‌های خسته بیاید.

گرچه ماهیت تئاتر به نزدیکی اجرای زنده قابل لمس بوده و فاصله‌گذاری اجتماعی این موضوع را غیرممکن کرده، اما از شیرینی اجرای این هنر کاسته نشده است.

مسعود احمدی یکی از هنرمندان شیرازی گفت: به مدت هفت روز هفت اپیزود مختلف از نمایشی به روی صحنه می‌رود که درباره مبارزه و دلتنگی‌های آدمی و وابستگی‌های او است.

او، که تاکنون ۶ اجرا از این نمایش را در بخش‌های مختلف خانه‌اش و با بازی همسرش، شیما پورسهم‌الدین یکی از بازیگران نام‌آور تئاتر فارس، اجرا کرده است در آستانه آخرین شب اجرای این نمایش بیان کرد: با آن که اجرای زنده نمایش از طریق اینستاگرام فراهم شد، هر قسمت، بیش از هزار نفر بیننده داشته که استقبالی راضی‌کننده بشمار می‌رود.

این نویسنده و کارگردان تئاتر تصریح کرد: جذب مخاطب برای تئاتر جدی در فضای مجازی دشوار است و نیاز به زمان دارد تا فرهنگ آن نهادینه شود.

احمدی درباره هدف از اجرای نمایش اینترنتی ادامه داد: ماندن در خانه، در زمان شیوع بیماری نوعی مبارزه است.

این هفت قسمت نمایش داستان دختری است که در خانه ایستاده و در ذهنش مبارزه می‌کند.

هر جای خانه برای او شبیه به رینگ بوکس بوده که این نمایش‌ها مبارزه ذهنی این دختر بازیگر را نشان می‌دهد که دلش برای اجرا در صحنه تئاتر تنگ شده، اما با صندلی‌های خالی مواجه است.

او با اشاره به اینکه بازخورد مخاطبان پس از اجرای هر نمایش دلگرم‌کننده بوده است، افزود: پس از اجرای این مجموعه گروه‌هایی از شهر‌هایی مانند بندرعباس و تبریز تماس گرفتند و خواستار همکاری در نویسندگی تئاتر اینترنتی با شیوه اجرای روزانه بوده‌اند.

این کارگردان اجرای نمایش مجازی را کاری دشوار دانست و اضافه کرد: یکی از دشواری‌های کار این است که این نمایش یک بازیگر بیشتر ندارد و اجرا به صورت منولوگ بوده که در حال حاضر امکان حضور دیگر افراد در نمایش میسر نیست و در طرح اولیه نگارش این اجرا‌ها نیز مخالف حضور بیش از یک بازیگر بوده‌ام، زیرا افزایش تعداد بازیگران با شرایط فعلی و تنهایی مغایرت دارد.

او، اظهار کرد: از سوی دیگر، قطعی مداوم اینترنت مخاطبان در زمان اجرا دشواری‌هایی را  ایجاد کرده است.

احمدی درخصوص ادامه اجرا‌های اینترنتی تاکید کرد: باید دید که وضعیت شیوع بیماری به چه سمتی می‌رود، آیا تعطیلی مراکز هنری ادامه دارد یا خیر.

این اثر در حال حاضر یک نمایش روزانه بوده و قسمت‌ها همه روز به روز نوشته و تمرین می‌شود و ادامه این روند کمی سخت است، اما از آن جا که بازیگر نمایش، در شرایط آمادگی کامل قرار دارد موفق شده ایم در این یک هفته اثر را به صورت دلخواه اجرا کنیم.

مسعود احمدی نویسندگی و کارگردانی نمایش‌هایی از جمله فراموشی، پرسونا، شیاطین را فرابخوان و کندو را در کارنامه دارد.

او، به جشنواره‌های مختلف تئاتر، راه یافته و برای هنردوستان شیرازی چهره‌ای شناخته‌ شده است.

شیما پورسهم‌الدین نیز که بار‌ها عنوان بازیگر زن برتر فارس را به خود اختصاص داده بازیگر نمایش اپیزودیک مجازی بوده و تاکنون شش قسمت آن با عنوان‌های آغوش مرگ، رقص در تنهایی، چاردیواری، بازیگر سکوت، جشن انفرادی، روز‌های خط‌خطی اجرا کرده است.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار