‍ سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: آغاز به فعالیت صنوف کم خطر مستلزم دریافت کد مجوز فعالیت از وزارت بهداشت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان گفت: باتوجه به تصمیمات متخذه در چهاردهمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و همچنین مصوبه نوزدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونای استان درباره فعالیت صنوف بر اساس میزان خطر شیوع ویروس کووید ۱۹، آغاز به فعالیت صنوف کم خطر مستلزم دریافت کد مجوز فعالیت از وزارت بهداشت است.

حبیبی افزود: این صنوف باید، ضمن طی مراحل ثبت نام اینترنتی، تعهد نامه الکترونیکی رعایت کامل دستور العمل و پروتکل‌های بهداشتی را امضا و نهایتا کد مجوز فعالیت را از طریق وبسایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کنند.

حبیبی تاکید کرد: صنوف کم خطر و مجاز به فعالیت، این کد را باید در پشت شیشه محل فعالیت خود نصب کنند به نحوی که کاملا قابل رویت باشد.

معاون سیاسی استاندار تصریح کرد: با توجه به اینکه بازرسان بهداشتی، تعزیرات و صمت این موضوع را مستمرا رصد می‌کنند، لذا چنانچه این کد دریافت و نصب نشده باشد، مصداق عدم رعایت اصول بهداشتی است، با آن برخورد و فروشگاه و محل کسب پلمب می‌شود.

حبیبی تاکید کرد: مردم نیز در صورت مشاهده فعالیت واحد‌ها و صنوف فاقد کد می‌توانند با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند و موضوع را اطلاع دهند.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین بیان داشت:صنوف می‌توانند به سایت وزارت بهداشت به نشانی http://markazsalamat.behdasht.gov.ir مراجعه و کد مجوز فعالیت دریافت کنند.

اوخاطرنشان کرد: فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره ای، پاساژ و مجتمع تجاری، بازار‌های مسقف، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه فروشی، طباخی، فست فودها، گرمابه، سونا و ماساژ، روز بازار‌ها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه خانه، چایخانه و کافه تریا‌ها در رده مشاغل پرخطر هستند و کماکان تعطیلند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید اسدالهی
۰۰:۰۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
با سلام با توجه به وب سایت اعلامی هنوز هم در سایت مذکور گزینه ای جهت ثبت نام وجود ندارد خواهشمندم قبل از اعلام و اطلاع رسانی زمینه را فراهم کنید .
آخرین اخبار