مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: فعالیت سامانه بارشی مستقر بر جو منطقه تا عصر روز شنبه ادامه یافته و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: فعالیت سامانه بارشی مستقر بر جو منطقه تا عصر روز شنبه ادامه یافته و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود.

 بهروز مرادپور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، از عصر امروز تا ساعاتی از صبح روز شنبه همچنان شاهد فعالیت سامانه بارشی بر روی جو منطقه خواهیم بود.

او عنوان کرد: طی این مدت برای مناطق مختلف لرستان به ویژه نیمه شمالی و شرقی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و با توجه به بالا بودن شاخص‌های ناپایداری در مناطق مستعد ریزش تگرگ و وقوع صاعقه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان خاطر نشان کرد: از این‌رو در برخی نقاط بارندگی‌ها با آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و روان‌آب‌های سطحی همراه خواهد بود.

مرادپور میانگین بارش‌ها طی ۲۴ گذشته در لرستان را ۷.۱ میلی‌متر عنوان و بیان کرد: با فعالیت این سامانه بارشی طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان‌های سلسله، بروجرد و ازنا به ترتیب با ۲۱.۳، ۱۵.۸ و ۱۲.۴ میلی‌متر بیشترین میزان بارش‌ها را داشته‌اند.

او تاکید کرد: میزان بارندگی در شهرستان‌های الیگودرز و سپیددشت نیز به ترتیب ۴.۸ و یک میلی‌متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی لرستان تصریح کرد: میانگین بارش سال زراعی استان از ابتدای مهر ۹۸ تاکنون ۵۰۲.۶۲ میلی‌متر و میزان بارش مدت مشابه سال زراعی گذشته ۸۶۶.۵ میلی‌متر است.

مرادپور اظهار کرد: میزان بارش سال زراعی بلندمدت در لرستان نیز ۴۱۲.۶ میلی‌متر است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار