مدیرکل دفتر مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: احتمال وقوع سیلاب در استان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی زمانپور مدیرکل دفتر مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به هشدار‌های هواشناسی و وزارت نیرو مبنی بر بارش باران بین ۱۰۰ تا ۱۷۰ میلیمتر، احتمال وقوع سیلاب در استان از روز جمعه وجود دارد.

او افزود: موج نخست سامانه بارشی فعال در استان تا روز جمعه ادامه دارد و پس از آن با ورود موج دوم بارش‌ها که از قدرت بیشتری برخوردار است احتمال سیلابی شدن معابر و مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

زمانپور اضافه کرد: در همین راستا، به تمامی دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی استان نظیر راهداری، هلال‌احمر و فرمانداری‌ها اعلام آماده باش اعلام شده است.

او با بیان اینکه بارش‌ها در مناطقی کوهرنگ، اردل، کیار، فارسان، لردگان و خانمیرزا از شدت بیشتری برخوردار است، ادامه داد: بنا بر هشدار هواشناسی تا روز یکشنبه رگبار باران و بارش برف در ارتفاعات، وقوع رعد و برق و وزش باد شدید نیز در استان وجود دارد.

زمانپور گفت: آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی، سیلابی‌شدن مسیل‌ها، کاهش دید افقی در برخی محور‌های مواصلاتی، رانش و ریزش کوه و لغزندگی جاده‌ها از جمله مخاطراتی است که تا روز یکشنبه ۲۴ فروردین در استان شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار