علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،گفت: پارسال ۱۵ هزار تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی برقرار شد که ۱۷ درصد از آن مربوط به اختلافات حاد خانوادگی بود.
وارثی اضافه کرد: بعد از اختلافات خانوادگی، اطلاع رسانی درباره کودکان در معرض آسیب، همسر آزاری و سایر آسیبها بیشترین تماسهای اورژانس اجتماعی را به خود اختصاص دادند.
مدیر کل بهزیستی استان گفت: ۶۶ درصد از تماسها مربوط به اخذ راهنمایی و مشاوره بوده است.
به گفته او، پارسال ۱۳ تیم سیار اورژانس اجتماعی در ۲ شیفت صبح و بعداز ظهر در هشت اورژانس اجتماعی به انجام ماموریت پرداختند و در موقعیتهای حاد و اضطراری نظیر آزار، خودکشی، اختلافات خانوادگی و کودکان کار و خیابان حضور به موقع داشتهاند.
وارثی اضافه کرد: بررسی کمی عملکرد اورژانس اجتماعی نشاندهنده ارائه خدمات به بیش از ۳۰ هزار نفر در قالب خط ۱۲۳ و تیم سیار و مراکز نگهداری و سرپایی مداخله در بحران است.
مدیر کل بهزیستی استان گفت: با در نظر گرفتن این مطلب که یکی از عمده فعالیتهای اورژانس اجتماعی در قالب پایگاههای خدمات اجتماعی در محلات آسیب خیز، سکونتگاههای غیررسمی و حاشیه نشین است به اطلاع میرساند که نزدیک به ۱۲ هزار نفر در ۵ محله حاشیه نشین در شهرهای تاکستان، قزوین، الوند، محمدیه و اقبالیه از خدمات اجتماع محور روانشناسی و مددکاری بهرهمند شده اند.
وارثی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان، یکی از خدمات اورژانس اجتماعی توزیع بستههای بهداشتی و آموزشی بین کودکان کار و خیابان برای پیشگیری از ابتلای آنها به این ویروس بوده است که به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.
مدیر کل بهزیستی استان گفت: خط تلفن اورژانس اجتماعی به صورت ۲۴ ساعته با هدف کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی و مداخله برای جلوگیری از تشدید بحران و آسیبهای اجتماعی خدمات می دهد .
وارثی اضافه کرد: در حال حاضر اورژانس اجتماعی در شهرهای قزوین، تاکستان، بویین زهرا، الوند، محمدیه، آبیک و اقبالیه و آوج فعالیت دارد.
او گفت: کودکان وهمسران آزار دیده، افرادی که قصد خودکشی دارند، کودکان کار و خیابان و دختران و پسران فراری از منزل، گروههای هدف اورژانس اجتماعی هستند.
انتهای پیام/ک