رعایت فاصله افراد با یکدیگر و شستن دست ها با آب و صابون از جمله روش های پیشگیری از بیماری کرونا است.

به گزارش  خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مسائل مهم در پیشگیری از بیماری کویید ۱۹ رعایت بهداشت فردی و شستن دست‌ها با آب و صابون است که در این میان افراد برای شکستن چرخه انتقال این بیماری باید از تردد‌های غیرضروری جدا پرهیز کنند و فاصله خود را با سایرین حفظ بکنند.

افرادی که در معرض ویروس قرار گرفته اند، اما دارای هیچ علائمی نیستند حداقل به مدت ۱۴ روز باید در قرنطینه باشند و باید با فردی تماس مستقیم نداشته و اگر در خانه تنها زندگی می‌کنند در منزل بمانند و اگر در کنار افراد دیگر هستند باید در یک اتاق تنها باشند. این افراد می‌توانند اجناس را از خانواده یا پیک دریافت کنند، اما نباید هیچ تماس یا صحبتی با طرف مقابل داشته باشند.

افرادی که در معرض ویروس قرار گرفته، ولی دارای علائم نیستند باید آب و غذا به میزان کافی ذخیره کنند و با افرادی که اجناسی را به شما تحویل می‌دهتد نباید تماس مستقیمی داشته باشند و خانه را به جز موارد ضروری ترک نشود و نباید با کسی تعامل چهره به چهره و مستقیم داشته باشند و با اعضای خانواده یا هم اتاقی نیز حداقل باید به اندازه ۲ متر فاصله داشته باشند.

افرادی که فکر می کنند به ویروس کرونا مبتلا شده یا جواب تست آن‌ها مثبت است باید از شروع علایم به مدت حداقل ۷ روز خود قرنطینگی کنندو با فردی تماس مستقیم نداشته و اگر در خانه تنها زندگی می‌کنند در منزل بمانند و اگر در کنار افراد دیگر هستند باید در یک اتاق تنها باشند. این افراد می‌توانند اجناس را از خانواده یا پیک دریافت کنند، اما نباید هیچ تماس یا صحبتی با طرف مقابل داشته باشند.

بیشتر بخوانید: برتری مراقبت‌های بهداشتی ایران از ایتالیا و اسپانیا

بیشتر بخوانید: ارتباط میان تفاوت‌های ژنتیکی و استعداد ابتلا به کووید ۱۹

بیشتر بخوانید: ۱۲ راه برای در امان ماندن از ابتلا به کرونا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.