روزانه بیش از ۲۰ تن مرغ، از مرغداران خریداری می‌شود تا قیمت این محصول متعادل شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: بر اساس آخرین تصمیم کارگروه تنظیم بازار استان، روزانه بیش از ۲۰ تن مرغ، از مرغداران خریداری می‌شود تا قیمت این محصول متعادل شود.

 عبدالله یوسفی گفت: با توجه به شرایط کنونی که مرغداران دچار ضرر شده اند، تلاش داریم تا شرایط برای خرید گوشت مرغ و ذخیره سازی، تغییر کرده و تسهیل شود.

او تصریح کرد: پیش از این، تنها مرغ‌های کشتار شده در کشتارگاه پرستو در شیروان، قابل انجماد و ذخیره سازی بود، که البته ظرفیت محدود این کشتارگاه، سبب کندی ذخیره سازی شده بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: در کشتارگاه پرستو، روزانه ۱۰ تا ۱۵ تن مرغ کشتار و منجد می‌شود که قابل عرضه به شرکت پشتیبانی امور دام است.

او اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده، یک کشتارگاه دیگر، که دارای تونل انجماد است، با رفع برخی ایرادها، با تایید دامپزشکی، اقدام به کشتار و انجماد گوشت مرغ می‌کند که بر این اساس، میزان خرید محصول مرغداران روزانه به بیش از ۲۰ تن رسیده است.

او خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات مرغداران، این بود که شرکت پشتیبانی امور دام، تنها مرغ‌ها با وزن لاشه هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۸۰۰ گرم را خریداری می‌کند، با تصمیم کشوری، مرغ‌های تا وزن ۲ هزار و ۲۰۰ گرم هم برای مدت محدود، تا متعادل شدن بازار، قابل خرید و ذخیره سازی است.

 یوسفی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام، از ۶ فروردین ماه، خرید مرغ را آغاز کرده است و در این مدت، روزی ۱۰ تا ۱۵ تن لاشه مرغ، خریداری می‌شود.

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.