رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۹ هزار و ۷۷۰ هکتار از مراتع این استان از پنجم آبان تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به حدود ۲۰ هزار هکتار رسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،غلام‌حیدر زورقی اظهار داشت: هفت هزار و ۳۸۲ هکتار از سطح مراتع سیستان و بلوچستان در این مدت علیه ملخ بالدار و ۱۲ هزار و ۳۸۸ هکتار علیه پوره سمپاشی شده است.

او افزود: شهرستان‌های سرباز با ۶ هزار و ۱۱۰ هکتار، قصرقند با پنج هزار و ۴۳۶ هکتار، نیکشهر با هزار و ۶۶۰ هکتار و چابهار با هزار و ۳۸۰ هکتار بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی سیستان و بلوچستان را تشکیل می‌دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک مبارزه با ملخ صحرایی در ۱۲ شهرستان جنوبی استان توسط ۴۴ تیم دیده‌بانی و ۳۰ تیم مقابله در حال انجام است.

زورقی بیان کرد: با وجود شیوع ویروس خطرناک کرونا و بارندگی‌های سیل آسا، دست اندرکاران بخش کشاورزی به عنوان مدافعان امنیت غذایی، عملیات رصد و مبارزه شبانه روزی با این آفت بین المللی را با ۲۱ دستگاه سمپاش ulv پشت وانتی و دستی و ۳۰۰دستگاه انواع سمپاش دیگر در استان همچنان ادامه می‌دهند.

او تاکید کرد: ضروریست کشاورزان در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیک‌ترین مرکز جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این سازمان پارسال هنگام هجوم ملخ صحرایی به این استان با بسیج تمام امکانات، مبارزه با این آفت را در سطح ۲۱۱ هزار و ۵۳۵ هکتار از مراتع منطقه انجام داد و مانع آسیب‌رسانی به بخش کشاورزی شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار