معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، هیچ عادی سازی رخ نمی‌دهد و محدودیت‌های تردد مانند مرحله پیش است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مجید خورشیدی  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: همان طور که صاحبان کسب و کار‌ها در ۵۰ روز گذشته با بستن مغازه‌های خود به سلامت جامعه کمک کردند امروز نیز مردم با ماندن در خانه و با انجام خرید‌های ضروری کمک کنند کسب و کار‌ها ادامه یابند.

او با اشاره به اینکه طرح فاصله گذاری هوشمند از امروز ۲۳ فروردین همزمان با سراسر کشور آغاز شده است، افزود: با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند هیچ عادی سازی اتفاق نمی‌افتد و محدودیت‌های تردد و نظارت‌های مرحله نخست طرح فاصله گذاری اجتماعی استمرار پیدا می‌کند.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به اینکه تنها موضوع در طرح فاصله گذاری هوشمند کمک به معیشت صاحبان کسب و کارهاست، ادامه داد: اگر خدی ناکرده بازگشایی کسب و کار‌ها منجر به اوج بیماری شود کسب و کار‌ها آسیب می‌بینند و تمام زحمت دو ماه گذشته کارکنان بهداشت و درمان برای کنترل بیماری بر باد می‌رود. پس انتظار داریم مردم جز برای انجام خرید ضروری از منزل خارج نشوند و ماندن در خانه را فراموش نکنند.

او تاکید کرد: طرح فاصله گذاری هوشمند با فاصله گذاری اجتماعی تفاوتی ندارد و تنها تفاوت این دو مرحله، آغاز به کار برخی مشاغل و کسب و کار‌های کم خطر و بازگشت دو سوم کارکنان به اداره‌هاست و بقیه محدودیت‌های طرح فاصله گذاری اجتماعی اجرا می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در مرحله نخست طرح فاصله گذاری اجتماعی تنها یک سوم کارکنان در محل کار خود حاضر شدند و برای دو سوم دورکاری و یا مرخصی که جزء مرخصی استحقاقی آن‌ها به حساب نمی‌آمد اعمال شد، اما در طرح فاصله گذاری هوشمند دو سوم کارکنان در محل کار خود حاضر می‌شوند و یک سوم شامل زنان باردار و مادران شیرده، جانبازان و افراد مسن و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، می‌توانند با دورکاری به کار خود بپردازند البته محدودیتی وجود ندارد و مدیر می‌تواند به کارمندی که برای سلامت خود و خانواده اش مرخصی بخواهد با مرخصی او موافقت کند.

خورشیدی تاکید کرد: مدیر دستگاه اجرایی می‌تواند علاوه بر این، به یک سوم از افرادی که می‌توانند دور کاری کنند تا جایی که خدمات دهی اداری از رسمیت نیفتد مرخصی دهد و شرایطی فراهم کند که سلامت کارکنان و جامعه بیش از پیش تامین شود.

او گفت: ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی از امروز ۲۳ فروردین از ساعت ۷ تا ۱۴ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.