رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی استان سمنان گفت: حدود ۴۹۲ فقره طرح مرتع‌داری در این استان تهیه و مدیریت مراتع به صورت قرارداد ۳۰ ساله به خود دامداران واگذار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید ابوالفضل ولیئی رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: حدود ۴۹۲ فقره طرح مرتع‌داری در این استان تهیه شده و مدیریت مراتع را طبق ماده ۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور به صورت قرارداد ۳۰ ساله به خود دامداران واگذار شد.

او افزود: سه میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از منابع طبیعی استان، مرتع قابل تعلیف بوده که مورد بهره برداری دام مرتعداران قرار می‌گیرد.

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اشاره کرد: با توجه به سیاست‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در زمینه تعادل دام و مرتع باید اصلاحاتی در طرح‌های مرتع داری انجام دهیم و طرح‌های خود را با رویکرد طرح‌های تلفیقی، تهیه کنیم تا دامدار فقط متکی به تامین علوفه دام از مراتع نباشد بلکه از سایر کاربری‌های مراتع مانند توسعه گیاهان دارویی، آبزی پروری، پرورش زنبور عسل، گردشگری  نیز استفاده کند تا تعادل لازم در این زمینه برقرار شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.