استاندار اردبیل:

رعایت ضوابط بهداشتی اولویت فعالیت اصناف در اردبیل است

استاندار اردبیل با اشاره به آغاز مرحله دوم فاصله گذاری اجتماعی در استان و فعالیت حدود ۷۵ درصد از اصناف از ۲۳ فروردین ماه، رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی را شرط اصلی فعالیت آنان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: پروتکل‌های بهداشتی برای اصنافی که فعالیت خواهند کرد، تنظیم شده و باید از طریق رسانه‌های دیداری، شنیداری و فضای مجازی به آنان اطلاع رسانی شود.

او بیان کرد: با توجه به اینکه استان در خصوص کرونا هنوز به وضعیت سفید نرسیده است، خواستار رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی توسط مردم در مراجعه به واحد‌های صنفی شد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن، تجارت هر کدام از واحد‌های صنفی باید پروتکل‌های بهداشتی صنف خود را با ثبت نام در سامانه کپی کرده و در واحد‌های خود نصب و اجرایی کنند.

بهنام جو ادامه داد: با توجه به زمان بر بودن این ثبت نام در حدود یک هفته در این مدت اکیپ‌های نظارتی روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی را در واحد‌ها بررسی می‌کنند.

او بیان کرد: واحد‌های صنفی باید از گذاشتن مواد غذایی و سایر مواد بسته بندی در خارج از مغازه‌ها خودداری کنند تا از شیوع ویروس در مواد فروشگاهی جلوگیری شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در صورتی که واحد‌های پر خطر اقدام به بازگشایی واحد‌ها کنند، پلمپ می‌شوند.

بهنام جو افزود: هنوز پروتکل بهداشتی برای فعالیت این واحد‌ها تنظیم نشده که بعد از آغاز سیر نزولی کرونا تنظیم و اعلام می‌شود تا این واحد‌ها هم فعالیت خود را بر اساس این ضوابط ادامه دهند.

او گفت: در صورت عدم رعایت مردم و اصناف وضعیت شیوع کرونا در استان به حالت چند هفته قبل باز می‌گردد و لازم است همه نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.