مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

۱۰ میلی‌متر به متوسط بارندگی‌های کشور اضافه شد

حاج رسولی‌ها گفت: به دنبال بارندگی‌ که در اکثر مناطق کشور رخ داد، چیزی بالغ بر ۱۰ میلی‌متر به متوسط بارندگی‌های کشور اضافه شد.

۱۰ میلی متر به متوسط بارندگی ها به کشور اضافه شد / وضعیت مخازن سد‌های کشور مطلوب استبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حاج رسولی‌ها مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در ارتباط تلفنی با بخش خبری به تشریح آخرین وضعیت منابع آب و وضعیت سد‌های کشور با اشاره به بارندگی‌های اخیر پرداخت و گفت: این بارندگی‌ها که در اکثر نقاط کشور اتفاق افتاد چیزی بالغ بر ۱۰ میلی‌متر به متوسط بارندگی‌های کشور اضافه کرد.

او ادامه داد: در سال گذشته در بازده ۱۱ روزه ۵۰ میلی‌متر بارندگی در کشور به ثبت رسید، ولی خوشبختانه امسال از ابتدای سال تا به امروز میزان قابل توجهی بارندگی به ثبت رسیده است که می‌تواند ذخیره آبی سد‌های کشور را تقویت کند.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران بیان کرد: در حال حاضر سد‌های اکثر نقاط کشور وضعیت مطلوبی دارند به طوری که تقریبا ۳۴ میلیارد مترمکعب آب به ثبت رسیده است که این رقم نسبت به سال گذشته تنها ۳.۵ میلیارد مترمکعب کمتر بوده است.


بیشتر بخوانید: ایران جز ۵ کشور برتر صنعت سدسازی


وضعیت مخازن سد‌های کشور مطلوب است

حاج رسولی‌ها بیان کرد: خوشبختانه سد‌های استراتژیک کشور که تامین کننده آب شرب کلان شهر‌ها هستند در شرایط مطلوب قرار دارند و همچنین ۵ سد استان تهران هم که تامین کننده آب شرب پایتخت هستند در وضعیت مطلوبی قرار دارند، به طوری که تقریبا ۷۵۰ میلیون مترمکعب میزان آب گزارش شده است.

او افزود: همچنین سد‌های دوستی و زاینده‌رود که شرایط نگران کننده‌ای داشتند در این چند روز از ابتدای سال به شرایط مطلوب رسیده‌اند، خوشبختانه طی ۲۰ روز ابتدای سال ۹۹ ما تقریبا ۲۰۰ میلیون مترمکعب آبگیری داشته‌ایم و توانسته‌ایم ۸۰ درصد آب ذخیره کنیم.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: در سایر سد‌های کشور هم به خصوص فلات مرکزی ایران هم شرایط مطلوب گزارش شده است و امیدواریم امسال که به نام سال جهش تولید از سوی رهبری نامگذاری شده است تولیدات کشاورزان رکورد خوبی را به ثبت برسانند.

حاج رسولی‌ها در ادامه با اشاره به افزایش مصرف آب به دلیل شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: همانطور که مخازن آبی سد‌های کشور مطلوب است نباید مصرف بیش از حد داشته باشیم و باید مراقبت‌های ویژه‌ای به خصوص در کلان شهر‌ها رعایت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار