افزایش تولیدات کشاورزی با حذف علف‌های هرز

با سمپاشی به موقع می‌توان از خسارات ناشی از علف‌های هرز جلو گیری کرد.

افزایش تولیدات کشاورزی با حذف علف‌های هرزبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با توجه به مساعد شدن شرایط آب و هوایی و رشد علف‌های هرز در مزارع غلات، لازم است کشاورزان به منظورجلوگیری از خسارات ناشی از این آفت به مزارع نسبت به سمپاشی مزارع خود اقدام کنند.

با بهره گیری از توصیه‌های فنی کشاورزان و انجام عملیات به موقع مبارزه با علف‌های هرز می‌توان علاوه بر افزایش راندمان تولید و محصولی با کیفیت تولید کرد.

به گفته کارشناسان کشاورزی، آفت گیاهی علف‌های هرز تا ۲۵ درصد به تولیدات کشاورزی خسارت وارد می‌کند که این زنگ خطری برای کشاورزان است.

علیرضا کیشانی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفتگو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: سال گذشته ۳۰۵ هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان خریداری شدکه پیش بینی می‌شود امسال این میزان به ۳۳۰ هزار تن برسد.

کیشانی افزود: ۲۴۱ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان مرکزی امسال به کشت گندم آبی و دیم و ۵۰ هزار هکتار به کشت جو آبی و دیم اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود از این میزان سطح زیرکشت ۴۰۰ هزار تن گندم و حدود ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار تن نیز جو برداشت شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.