علیپور درباره آخرین اقدام های انجام شده در حوزه مدیریت و تفکیک پسماندهای شهر تهران توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صدرالدین علیپور مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در نشست خبری مجازی خود با اصحاب رسانه در تشریح آخرین اقدام‌های انجام شده در حوزه مقابله با کرونا گفت: در بخش‌های مختلف این روز‌ها در حال فعالیت هستیم و کار ما به شکل شبانه روزی در تمام سطوح در حال انجام است، به عنوان مثال نمی‌توانیم در این روزهای کرونایی جمع آوری پسماندها به ویژه پسماندهای بیمارستانی را متوقف کنیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: ما در بهمن ماه ۴ هزار و ۸۰۰ تن پسماند در آراد کوه دریافت می‌کردیم که بخش عمده آن تبدیل به کمپوست می‌شد، اما این روز‌ها نزدیک به ۷ هزار تن پسماند جمع آوری می‌شود و باید به این نکته اشاره کنم که تفکیک زباله در این روز‌ها بسیار پر خطر است، به همین دلیل تمام پسماندهای جمع آوری شده دفن می‌شوند.

علیپور ادامه داد: روزانه ۱۱۰ تن پسماند پزشکی در حال جمع آوری است و در این بخش تعداد افراد و ناوگان به کارگیری شده افزایش پیدا کرد که در این مدت به خوبی این اصل تعقیب می‌شود.

او درباره رهاسازی زباله‌های بیمارستانی در اطراف تهران گفت: تاکنون گزارشی نداشتیم که در اطراف سایت‌های دفن پسماند زباله‌ای رها شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: مذاکرات انجام شده با سفیر چین از سوی شهردار تهران پیرامون وارد کردن دستگاهی بود که با استفاده از امواج پسماند‌ها را بی خطر می‌کند و این دستگاه روزانه ده تن زباله را بی خطر می‌کند و شرایط موجود خود را با مسئولان مطرح کردیم و قرار شد این دستگاه وارد شود و در آرادکوه جایگذاری شود.

علیپور ادامه داد: برنامه‌ریزی در حال انجام است و تا زمانی که این برنامه ریزی نهایی شود، جمع آوری هوشمند پسماندها از درب منازل را آغاز نمی‌کنیم و به دنبال این هستیم با همکاری مناطق این اقدام را انجام دهیم و از اردیبهشت ماه جمع آوری پسماندها به این شکل را آغاز کنیم.

او با اشاره به پیش بینی افزایش پسماند‌ها با توجه به موج دوم شیوع ویروس کرونا در پایتخت گفت: ما در سایت آرادکوه تمام پسماندها را دفع می‌کنیم و در حال حاضر این نوع اقدام یک کار برتر است، اما اگر بخواهیم تفکیک زباله از منزل را آغاز کنیم، می‌توانیم از اشکال مختلف مانند پلاستیک‌های رنگی بهره ببریم.

انتای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار