نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با انتقاد از ادامه تحریم برخی کشور‌ها در بحبوحه همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، آن را نشان‌دهنده ریاکاری غربی‌ها در قبال امور بشردوستانه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، از ادامه تحریم برخی کشورها در بحبوحه شیوع جهانی کرونا به شدت انتقاد کرد.

او با تاکید بر لزوم رفع اقدامات غیرقانونی اقتصادی غربی‌ها علیه این کشور و برخی کشور‌های دیگر، به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا در جهان گفت: ادامه تحمیل این اقدامات مؤید ریاکاری برخی کشور‌ها در برخورد با اوضاع بشردوستانه در سوریه و برخی کشور‌های دیگر است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل درباره بهترین راه‌ها برای کاهش اثرات اقتصادی و اجتماعی ویروس کرونا صحبت کرد و گفت: سوریه از ۹ سال پیش تقریبا تاکنون با شرایط استثنایی مربوط به اثرات منفی اقتصادی و اجتماعی جنگ تروریستی همراه با اعمال اقدامات اقتصادی یکجانبه علیه ملت سوریه از سوی برخی از کشورها، روبرو شده است.

جعفری ضمن محکوم کردن این اقدامات یک‌جانبه‌ که برخی کشور‌ها از آن به عنوان سلاح در جنگ خود علیه سوریه و سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند، افزود: این اقدامات باعث می‌شود که مردم سوریه و مقامات پزشکی و بهداشتی نتوانند نیاز‌های اصلی خود را برای رفع این بیماری همه‌گیر و مقابله با موارد احتمالی اصابت ابتلا به کرونا و نیاز‌های غذایی و خدمات اساسی خود برطرف کنند.

او تاکید کرد ادامه این اقدامات ناعادلانه، با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل تناقض دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
برادر نگران نباش خدا چنان اونها رو زیر روکنه که جواب ظلمشون به خودشون برگردونه
آخرین اخبار