معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر گفت: صنایع‌دستی در سال‌های اخیر به سوی کاربردی شدن رفته و در زندگی مردم استان جای خود را پیدا کرده است.

صنایع‌دستی در سال‌های اخیر کاربردی‌تر شده استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، لیلا رحیمی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر بیان کرد: آغاز سال جدید به همراه شیوع ویروس کرونا شرایط حساسی را ایجاد کرد و بوشهر هم از این قضیه مستثنی نبود به طوری که تمامی کارگاه‌های صنایع‌دستی، نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های فروش محصولات تولیدی صنعتگران استان تعطیل شدند.

او به برگزاری نمایشگاه استانی و ملی در سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: برگزاری چنین رویدادی برای آن است که بخشی از زیان صنعتگران را که در نوروز امسال فروشی نداشته‌اند جبران شود و  قطعا برنامه‌های حمایتی دیگری را نیز خواهیم داشت.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، افزود: صنایع‌دستی در سال‌های اخیر به سوی کاربردی شدن رفته و کم‌کم در زندگی مردم استان جای خود را پیدا کرده است.

رحیمی یادآور شد: امیدواریم با عبور از این شرایط کارگاه‌های صنایع دستی توسعه یابد و ما هم بی تردید از آنان حمایت خواهیم کرد چرا که معتقد هستیم تولید صنایع دستی می‌تواند یکی از مصادیق بارز جهش تولید و شعار سال باشد.

او عنوان کرد: می‌توان گفت که با کیفیت بخشی صنعتگران به محصولات صنایع دستی در آینده شاهد استقبال بیشتر مردم نسبت به این تولیدات خواهیم بود.

او ادامه داد: رشته‌های صنایع دستی فعال در استان بوشهر متنوع است و همین امر می‌تواند جوابگوی سلیقه‌های مختلف مصرف کنندگان باشد و بر اساس نیاز و کاربردی‌تر از قبل تولید شود.

انتهای پیام/م

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.