مدیر جهاد کشاورزی اسفراین گفت: در جریان بارش باران و برف در روز‌های اخیر در شهرستان اسفراین و برودت هوا در نقاط مختلف شهرستان از ۱۵ تا ۹۵ درصد به باغات این شهرستان خسارات وارد گردیده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  فائزه تاج آبادی با اشاره به بارش باران و برف و برودت هوا در ۲ روز گذشته در شهرستان اسفراین اظهار داشت: بر اثر بارش باران و برف و برودت و سردی هوا باغات و مزارع گندم، جو، کلزا و زیره متحمل بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان خسارت شده اند.

او گفت: در بخش مزارع گندم، جو، کلزا و زیره گندم و جو به ۷۶۵۰ هکتار از اراضی ۱۰ تا ۳۵ درصد خسارت وارد گردیده که در براورد اولیه میزان ان به مبلغ ۱۸ میلیارد ۷۰۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی اسفراین افزود: در بخش باغات نیز به ۵۲۸۰ هکتار از اراضی باغی از ۱۵ تا ۹۵ درصد خسارت وارد گردیده که براورد اولیه به مبلغ ۹۰ میلیارد و ۱۸ میلیون تومان می‌باشد که در مجموع در براورد اولیه ۱۰۸ میلیارد و ۷۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد گردیده است.

تاج آبادی گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از مردم این شهرستان در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند و باغبانی و تولید میوه از مشاغل مهم در شهرستان اسفراین به شمار می‌رود که خسارت دیدن این بخش می‌تواند توسعه اقتصادی شهرستان را نیز با مشکل مواجه کرده و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار دهد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.