دیمیتری پسکوف در خصوص همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ در سراسر جهان گفت حتی تمامی سیستم بهداشت و درمان یک کشور نیز آمادگی مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا را ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز در خصوص همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان گفت حتی یک کشور هم آمادگی مقابله با این همه‌گیر را ندارد.

پسکوف در یک مصاحبه تلویزیونی گفت «سیستم بهداشت و درمان هیچ کشوری در جهان برای این همه‌گیری آماده نیست. در حال حاضر تمامی سیستم‌های بهداشت و درمان در سراسر دنیا با حداکثر توان در حال کار هستند.» سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه در ادامه افزود: «رکورد‌های ناراحت کننده‌ای را بطور مثال در آمریکا، ایتالیا و یا اسپانیا شاهد بودیم. در آلمان هم که سیستم مراقبت بهداشتی، کارایی خوبی از خود نشان داد، آمار پایین نبود، اما وضعیت آرام‌تر و غیربحرانی‌تر باقی ماند.» او در ادامه تاکید کرد که رویکرد دولت، حمایت از سیستم بهداشت و درمان روسیه خواهد بود.

پسکوف در این مصاحبه اظهار کرد: روسیه ظرفیت و تمامی پیش‌نیاز‌ها را دارد تا به مانند کشور آلمان در برابر شیوع کرونا رفتار کند. او افزود: بیمارستان‌های مسکو در موضوع شیوع گسترده کرونا بسیار سخت کار کرده اند. با این حال دو هفته زمان نیاز هست تا ببینیم که آیا روسیه به اوج شیوع ویروس کووید-۱۹ نزدیک خواهد شد یا خیر.»

طبق اعلام دیمیتری پسکوف، اگر پوتین دستور فاصله گذاری اجتماعی را صادر نمی‌کرد، این کشور ممکن بود با افزایش چشمگیر مبتلایان به کووید-۱۹ روبرو شود.

سخنگوی پوتین در انتهای مصاحبه خود تصریح کرد: روسیه با کشور آمریکا که بیش از ۵۰۰ هزار مبتلا به کرونا دارد، همدردی می‌کند.

بر اساس آمار رسمی منتشر شده از سوی مقامات بهداشت روسیه، تاکنون در این کشور بیش از ۱۳ هزار فرد به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و از میان آن‌ها ۱۰۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار