مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، اظهار داشت:عملکرد یگان حفاطت در تامین امنیت گردشگران و حفاظت از آثار تاریخی درسال ۹۸ بسیار مثبت بوده است.

آثار و بناهای تاریخی استان زنجان بازدید و پایش می شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان اسفند ماه، هزاران بازدید از آثار و نظارت در بنا‌های تاریخی استان صورت گرفته است.

او  اعلام کرد: در سال ۹۸، کشف ۸ دستگاه فلزیاب، کشف و ضبط ۸۶۵ قلم اشیاء مکشوفه، ۲۷۳۸ مورد پایش، ۱۲۳ مورد اسکورت اشیاء، ۱۷ مورد پلمپ، ۵۲ نفر متهم دستگیر شده، ۲۱ پرونده متشکله،  هزارو ۱۲۵ مورد خبر دریافتی از مردم و دستگاه‌های دولتی، ۳۴۷ مورد تعاملات، و ۹ کلاس آموزشی برای دهیاران، بخشدار‌ها و اعضای شورا انجام شد.

ارجمند اعلام کرد:بازدید‌های دوره‌ای برای حفاظت از اماکن، تجهیزات و اموال منقول و غیرمنقول، حفظ نظم و امنیت موزه‌ها، گنجینه‌ها، بنا‌ها و مجموعه‌های تاریخی را ازجمله وظایفی برشمرد که از سوی نیرو‌های این یگان در استان زنجان به‌صورت منظم انجام می‌شود.

او تاکید کرد: صیانت از مواریث فرهنگی نیازمند مشارکت تمامی گروه‌ها است و ضروری است تمامی نهاد‌ها نسبت به ارتقا آن اقدام کنند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.