موردی از ابتلا به کرونا ویروس در جامعه هدف بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری ثبت نشده است.

موردی از ابتلا به کرونا در جامعه هدف بهزیستی ثبت نشده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، معصومه محمدی سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، تاکنون هیچ‌گونه مورد مثبت ابتلا به این ویروس در بین مددجویان، توانخواهان و در مجموع جامعه هدف بهزیستی استان ثبت نشده است.

او با بیان اینکه تاکنون ۳۲ هزار معلول در چهارمحال و بختیاری شناسایی و سه هزار و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی قرار گرفته‌اند، افزود: در استان ۱۶ مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان، معلولان، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست فعال می‌باشد.

محمدی ادامه داد: به منظور مقابله با گسترش ویروس کرونا در مراکز شبانه‌روزی، مددجویانی که دارای سرپرست بودند، از مراکز ترخیص شدند و مددجویان بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز نگهداری می‌شوند.

او گفت: از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون پذیرش جدیدی در مراکز شبانه‌روزی و کمپ‌های ترک اعتیاد استان انجام نشده است.

محمدی اظهار داشت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، هشت میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال اعتبار در دو مرحله برای کمک هزینه خرید اقلام بهداشتی برای مددجویان این مراکز واریز شد.

او افزود: به منظور حمایت از کودکان کار در استان ۲۱۴ میلیون ریال اعتبار برای خرید اقلام بهداشتی آنان اختصاص یافت.

محمدی با اشاره به فعال شدن سامانه خودارزیابی روانشناختی بحران کرونا اضافه کرد: صدای مشاوره خط ۱۴۸۰ نیز پاسخگوی سوالات مردم است و از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از دو هزار و ۶۰۰ نفر با این سامانه تماس برقرار کردند، که ۴۵ درصد تماس گیرندگان در خصوص اضطراب و استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا بوده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار