معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: احداث چهار مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب در استان البرز ضروری است.

روستایی، معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با اشاره به ضرورت یک‌ پارچه سازی اقدامات استانی در خصوص جمع آوری سگ های بلاصاحب گفت: سه تا چهار مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب باید در سطح استان به بهره برداری برسد و بودجه چند شهر کم درآمد برای انجام این کار تجمیع شود.

او افزود: به فرمانداری اعلام کردیم و درخواست کردیم تا موضوع آوری سگ های بلاصاحب در شورای تامین استان مطرح شود تا اقدامات بهتر و جامع تری در این خصوص انجام شود.

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: وزارت بهداشت پای کار بیاید و در خصوص بیماری‌های احتمالی سگ های بلاصاحب، آمار سگ گزیدگی و میزان هزینه درمان آن شفاف‌سازی کند.

او افزود: دستگاه های امنیتی با انجمن های حامی‌نمای حیواناتی که غالبا مجوز فعایت ندارند و اعضای آن دارای پرونده‌های قضایی هستند برخورد کند زیرا بعضی از این انجمن‌ها فقط به فکر مقاصد اقتصادی خود هستند.

روستایی گفت: در صورتی که جمع آوری سگهای بلاصاحب به صورت مناسب انجام نشود امکان شیوع بیماری‌های مشترک و خطرناک بین انسان و سگ در شهرها وجود دارد.

او افزود: یکی از اقدامات پیشگیری از شیوع این بیماری مرگ با ترحم سگ‌های بیماری است که امیدی به درمان آن ها وجود ندارد که متاسفانه بزرگ‌نمایی و انتشار مطالب دروغین در این خصوص، توسط انجمن های نامبرده تا حدودی مانع از این اقدام قانونی شده است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.