سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در خراسان رضوی روند ابتلا به کرونا با شیب صعودی همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت و گوی زنده با شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران از روند کاهشی مبتلایان به کرونا در استان‌های متعدد کشور خبر داد و گفت: اما متاسفانه در استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، فارس، اصفهان و خراسان رضوی روند مبتلایان جدید همچنان با شیب صعودی ادامه دارد.

او ادامه داد: این شهر‌ها با توجه به این که کلان شهر‌های کشور هستند، قاعدتا قابل توجه اند و در سیاست گذاری‌ها و به خصوص در موضوع حمل و نقل و رفت و آمد‌ها باید مورد توجه قرار گیرند.


برای عبور از بحران همچنان نیازمند همراهی مردم هستیم


علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در جلسه مدیران ستادی استانداری با بیان این که برای عبور از بحران کرونا همچنان نیازمند همراهی مردم هستیم، گفت: درست است که درگیر مقابله با بیماری کرونا هستیم، اما این ویروس نباید باعث رکود اقتصادی استان شود.
 
او با اشاره به آثار زیان بار شیوع ویروس کرونا در اقتصاد جهان و به تبع آن ایران، ادامه داد: این ویروس خساراتی را به اقتصاد ایران وارد کرده و همچنین ۳۱ رشته شغلی در کشور را تحت الشعاع خود قرار داده است.
 

نسخه پیچی یکسان برای تمام کشور

 
با این که به اذعان مسئولان استان و مدیران وزارت بهداشت، وضعیت خراسان رضوی همچنان بحرانی و روند شیوع کرونا در آن صعودی است، اما متاسفانه شاهد هستیم که تصمیماتی که در سطح کلان گرفته می‌شود، یک نسخه یکسان برای تمام استان هاست.

آیا امکان استثنا کردن استان‌های بحرانی از اجرای تصمیماتی نظیر آن چه از روز شنبه ۲۳ فروردین در سراسر کشور رخ داد، این قدر سخت است که مدیران به نسخه پیچی یکسان در این باره اکتفا کرده اند؟

همین تصمیمات یکسان و کلی باعث شد که روز گذشته در مشهد که وضعیت قرمزی در زمینه کرونا دارد، شاهد ترافیک شدید و حضور پر تراکم مردم در شهر باشیم.

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار