مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: این کانون با توزیع بسته‌های حمایتی بین نیازمندان و ضدعفونی کردن محلات به مقابله با ویروس کرونا آمدند.

دوخت ماسک و لباس با همت کانون‌های مساجد همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمیدرضا ناهیدی فرد، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان از تلاش جمعی فعالان کانون‌های مساجد استان در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: این کانون به صورت فعال و خودجوش با توزیع بسته‌های حمایتی بین نیازمندان و ضدعفونی کردن محلات به مقابله با ویروس کرونا آمدند.

او افزود: اعضای کانون‌های استان با جلب مشارکت خیرین و کاملا خودجوش توانستند اقداماتی اعم از تهیه بسته‌های غذایی، راه اندازی و فعالیت پویش‌های دینی و معرفتی و دوخت ماسک و لباس‌های بیمارستانی مورد نیاز برای کنترل بیماری کووید ۱۹ انجام دهند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با اشاره به همت فعالان کانون‌های مساجد این استان در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: تهیه بسته‌های غذایی و همچنین ذبح گوسفند و توزیع آن در میان خانواده‌های نیازمند از دیگر اقدامات انجام شده است.

ناهیدی فرد همچنین از تهیه بسته‌های بهداشتی توسط فعالان کانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: این بسته‌ها شامل ضد عفونی کننده‌ها و مواد شوینده است که همراه با دوخت و تهیه ماسک در میان خانواده‌ها توزیع شده است.

او از ضدعفونی معابر و همت جوانان مسجدی و فعالان کانون‌های شهری و روستایی استان خبر داد و گفت: این موضوع به طور خودجوش به ویژه در مناطق حاشیه شهر‌های استان انجام گرفته و تا ریشه کنی و مقابله کامل با شیوع ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان ادامه داد: تولید و دوخت ماسک و ارسال آن به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و مناطق محروم از دیگر اقداماتی است که با همت بانوان فعال مسجدی برای مقابله و پیشگیری از ویروس منحوس کرونا در حال انجام است.

او گفت: خلق آثار هنری خوشنویسی توسط هنرمندان کانونی، ختم قرآن و صلوات، نور افشانی در اعیاد شعبانیه، اجرای طرح هر خانه یک پرچم، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و مسابقه دل نوشته به امام زمان (عج) از دیگر اقدامات کانون‌های مساجد است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.