بارش‌های رگباری در خراسان رضوی به بخش کشاورزی، واحد‌های مسکونی و تاسیسات زیربنایی به ویژه راه‌های این استان خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجتعلی شایانفر مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بر اثر بارندگی دیشب جاده اصلی سبزوار - شاهرود و همچنین راه‌های نیشابور - قوچان، کاشمر - نیشابور و بردسکن - طبس مسدود شد.

او ادامه داد: با تلاش ماموران راهداری جاده‌های شاهرود - سبزوار و نیشابور - قوچان بازگشایی شده و مسافران این مسیر‌ها امدادرسانی شدند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: چندین راه روستایی در شهرستان‌های جغتای، سبزوار، جوین و داورزن مسدود شدند.

شایانفر افزود: بر اثر بارش‌های شب گذشته برق ۱۵ روستا در شهرستان داورزن قطع شد که تاکنون ۱۱ روستا برقدار شده و عملیات برق رسانی به چهار روستای دیگر ادامه دارد.

او ادامه داد: حدود ۳۰ خانوار در روستای "بمانگر" داورزن بر اثر آبگرفتگی و به خاطر پیشگیری از حوادث احتمالی به مکان امن انتقال یافتند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در پی بارش‌های رگباری سد‌های "کمایستان" و "یام" در شهرستان جوین سرریز شد و نگرانی‌هایی برای ساکنان روستا‌های پایین دست ایجاد کرد که با تخلیه آب و کاهش حجم آب این شرایط مدیریت شد و نیازی به تخلیه این روستا‌ها نبود.

شایانفر افزود: شب گذشته به علت آبگرفتگی و برای اقدامات پیشگیرانه حرکت قطار در مسیر جوین برای مدت کوتاه متوقف شد.  

او ادامه داد: میزان خسارات وارده شده بر اثر بارندگی به بخش‌های کشاورزی، تاسیسات زیربنایی و منازل مسکونی خراسان رضوی در حال ارزیابی است.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: شهروندان با توجه به تداوم بارش‌های رگباری به خاطر پیشگیری از حوادث و بیماری کرونا از تردد‌های غیر ضروری در جاده‌های این استان پرهیز کنند.

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار