در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، ۲۰۴ خودرو در شهرستان بابلسر توقیف و اعمال قانون شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ حسین اسدی فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر با اشاره به شیوع ویروس کرونا در شهرستان بابلسر، گفت: با توجه به تعطیلات نوروزی و حجم مسافرت‌ها به شهرستان، ضمن تاکید بر ارتقاء امنیت عمومی، اقدامات گسترده‌ای برای پیشکیری از شیوع این ویروس در دستورکار فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او از کاهش ۲۰۰ درصدی تصادفات جرحی خبر داد و افزود: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با استقرار پلیس در ۴ نقطه ورودی و خروجی شهرستان بیش از ۱۷ هزار دستگاه خودرو در مبادی کنترل شدند که از این تعداد از ورود ۸ هزار دستگاه خودرو در مبادی ورودی جلوگیری شد.

سرهنگ اسدی از اعمال قانون ۱۶۲ خودرو در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی خبرداد و گفت: در این مدت ۴۲ خودرو که رانندگان آن‌ها با وجود تذکر و جریمه اصرار به تردد در شهر‌های غیر محل سکونت خود داشتند به مدت یک ماه توقیف و راهی توفقگاه شدند.

او نظارت و کنترل بر واحد‌های صنفی و همچنین مبارزه با احتکار و قاچاق کالا‌های سلامت محور را از دیگر ماموریت‌های پلیس در این مدت عنوان کرد و افزود: طی این مدت از ۷۵۴ واحد صنفی، مراکز اقامتی و پذیرایی و ویلا‌های استیجاری در سطح شهرستان بازدید که ۱۸۷ واحد صنفی و ۱۲۰ واحد اقامتی و پذیرایی و ویلا‌های استیجاری در اجرای این طرح پلمپ شدند. همچنین ۱۳۱ بطری محلول ضدعفونی تقلبی کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر نقش اقدامات فرهنگی را در پیشگیری از بیماری کرونا نقشی اثر گذار دانست و گفت: پلیس ضمن تولید محتوا در حوزه فضای مجازی، تولید اخبار و ارائه هشدار و توصیه‌های پلیسی در رسانه‌های گام‌های موثری برداشته است ضمن این که ۳۵ عنوان محتوایی در حوزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

سرهنگ اسدی از ارائه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری برای کاهش استرس ناشی از بیماری کرونا در بین شهروندان خبرداد و افزود: در دو حوره مرکز مشاوره آرامش و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها به بیش از ۳۰ نفر از شهروندان خدمات مشاوره‌ای ارائه شده است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.