در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها، ۲۱۰ هکتار از اراضی ملی مازندران پارسال خلع ید و به بیت المال بازگشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت الاسلام اکبری رییس کل دادگستری مازندران گفت: نظارت مستمر برمنابع طبیعی و اراضی ملی دراستان با جدیت و ورود به موقع دادستان‌ها و روسای بخش به طور دقیق وجود دارد و دراین راستا ۶۵۱ فقره پرونده منتهی به صدور حکم شده است.

او افزود: با توجه به اینکه هیچ مصلحتی بالاتر از مصلحت عمومی و حفظ حقوق بیت المال نیست، دادگستری مازندران حسب وظیفه خود از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای برخورد قاطع با این متجاوزان استفاده خواهد کرد.

حجت الاسلام اکبری گفت: در این راستا ۲۱۰ هکتار از اراضی ملی به ارزش یک هزار ۲۸۰ میلیارد تومان به بیت المال بازگردانده شد.

رییس کل دادگستری مازندران افزود: روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها باید با کسانی که اقدام به تجاوز و تصرف به حریم بیت المال و همچنین تغییر غیر مجاز کاربری اراضی کشاورزی و ساخت ساز غیر مجاز در عرصه جنگلی می‌کنند با جدیت و شدت برخورد کنند.

او گفت: حفظ حقوق بیت المال بر همه واجب است و آسیب‌های وارده بر منابع طبیعی و محیط زیست می‌تواند سلامت مردم و جامعه را به خطر بیاندازد که لازمه جلوگیری از این موضوع، مبارزه با سود جویان به منابع طبیعی است.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
چه قد خوب
آخرین اخبار