حبیب‌الله خجسته‌پور گفت: ۴۸ خودروی غیربومی با آغاز اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان سمنان جریمه و توقیف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور معاون استاندار و جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان گفت: جریمه پنج میلیون ریالی برای ۳۸ راننده متخلف ثبت و ۱۰ خودرو در طرح فاصله گذاری اجتماعی از هشتم تا ۲۲ فروردین، توسط پلیس راهور در استان سمنان توقیف شد.

او بیان کرد: این خودرو‌ها بر خلاف مصوبه ستاد کرونا در طرح فاصله گذاری اجتماعی مبنی بر ممنوعیت ورود خودرو‌ها با پلاک‌های غیر بومی به شهر‌های استان سمنان، وارد شهر‌های استان شده بودند.

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان، با اشاره به نحوه اعمال قانون توقیف یک ماهه برای خودروها، تصریح کرد: در صورت بازگشت خودرو‌های غیربومی متخلف به استان خود، راننده باید به راهنمایی و رانندگی مراجعه کند و خودرو را برای یک ماه به منظور اعمال قانون تحویل دهد.

او با اشاره به طرح فاصله گذاری هوشمند، تصریح کرد: همچنان، فعالیت واحد‌های صنفی پرخطر تا اطلاع ثانوی امکان‌پذیر نیست، اما واحد‌های صنفی ضروری و کم‌خطر با دریافت کد بهداشتی در سامانه وزارت بهداشت قادر به فعالیت هستند.

خجسته‌پور ابرازداشت: عمده واحد‌های صنفی گروه یک و دو در طرح فاصله گذاری اجتماعی در طرح جدید در گروه صنوف کم خطر قرار گرفت.

او تصریح کرد: مشارکت مردم استان سمنان در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی سبب دستیابی و محقق شدن بخش عمده‌ای از اهداف این طرح شد و نشانه آن تثبت وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در استان است و البته این مقوله به منزله کاهش بیماری نیست.

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان گفت: کمتر از ۳۰ درصد ظرفیت چهار بیمارستان تخصصی مبارزه با کرونا در استان توسط مبتلایان بستری شده اشغال است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.